חדשות בארץ

הלוי על הביקורת נגדו: "לא דבק בכסא"

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי התייחס לביקורת בעקבות פרסום תחקיר המחדל בקרב בבארי. על ראשי החמאס: "נחושים להמשיך ולרדוף את בכירי חמאס"

הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי מסר הערב (ראשון) הצהרה מיוחדת לתקשורת בעת ביקור בבסיס פלמחים. הוא התייחס לביקורת שהושמעה כלפי צה"ל לאחר פרסום ממצאי תחקיר הקרב בבארי, ללחץ הצבאי שנטען כי צה"ל לא מספק אותו ברצועה, ולקריאות נגדו להתפטר.

בפתח דבריו אמר הלוי: "אזרחי ישראל צריכים לדעת שיש כאן דור של לוחמים ומפקדי מופת שגבורתם תדובר רבות. אנחנו לא עוצרים, לא מפסיקים להילחם, פועלים בכל רצועת עזה בשיטות לחימה שונות. זה כחודשיים אנחנו מתמרנים ברפיח ומביאים הישגים צבאיים משמעותיים. הורגים עוד ועוד מחבלים, משמידים את תשתיות הטרור של חמאס".

על התקיפה בחאן יונס אתמול אמר רא"ל הלוי: "תקפנו מתחם שבו הסתתרו מוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס שתכנן ונתן את פקודת ההתקפה ב-7 באוקטובר, ולצידו ראפע סלאמה מפקד חטיבת חאן יונס ואיתם עוד מחבלים. התקיפה הזו היא תוצאה של יכולת מבצעית שבנינו המשלבת בין יכולות מודיעיניות מתקדמות של שב"כ ואמ"ן, ויכולות תכנון וביצוע איכותיות מאוד של חיל האוויר. על פי המודיעין, לא היו חטופים במתחם".

"אנחנו נחושים להמשיך ולרדוף את בכירי חמאס, מי שתכננו והוציאו לפועל את הטבח של 7 באוקטובר, והקדישו את חייהם לרצח של חפים מפשע. מוחמד דף פחד למות, ולכן הסתתר בצורה שאפילו פגעה ביכולת שלו לפקד. הוא הסתתר והקריב איתו את אנשיו ואזרחים שהיו מסביבו. מצאנו אותו, נמצא גם את הבאים בתור. זה חשוב לפירוק השיטתי של חמאס, זה חשוב גם ליצירת התנאים להסכם חזרת החטופים. הסכם למען השבתם הוא ציווי מוסרי וערכי דחוף להצלת חיים".

בימים האחרונים נשמעות עוד ועוד ביקורת כלפי הרמטכ"ל וכלפי צה"ל, על כך שלא מופעל מספיק לחץ מבצעי ברצועת עזה. על כך השיב הלוי: "צה"ל מייצר את כל הלחץ הנדרש ליצירת התנאים הטובים ביותר להסכם כזה, וכך פעלנו מאז סיומו של ההסכם הקודם. צה"ל יידע לעמוד בכל הסכם שיאושר על ידי הדרג המדיני וגם בתום הפסקת אש לשוב ולחזור ולהילחם בעוצמה רבה מאוד. צה"ל לא יחדל מלפעול לשחרור החטופים, אלה שמחוג הזמן עובר עליהם בקושי רב".

בנוגע ללחימה בצפון טען הרמטכ"ל כי צה"ל מפעיל עוצמות גבוהות מאוד של לחימה בצפון. לדבריו, הוא נפגש עם תושבים, שמע את המצוקות ואת הקושי הזה "צה"ל מתרגם לנחישות בלחימה ובהמשך לפתרונות אמיתיים ולהחזרת התושבים בביטחון לבתיהם. אנחנו מוכנים ונערכים לשלב הבא בלבנון".

ובחזרה לתחקיר בארי. הרמטכ"ל ציין כי זהו תהליך הכרחי כדי ללמוד, לתקן ובעיקר להבטיח חזרה של תושבי הדרום לבתיהם בביטחון וצעד הכרחי בבניית האמון החדש בין צה"ל לקהילות יישובי הדרום.

לדבריו, "ממצאי התחקיר קשים וכואבים. ללוחמים שנלחמו ב-7 באוקטובר אין לי דבר מלבד הערכה עצומה. אני מצדיע להם ולגבורה שהפגינו לאורך שעות ארוכות של לחימה בתנאים קשים מאוד ואל מול מורכבויות גדולות. בתוך הלחימה המורכבת הזו נעשו טעויות, התקבלו החלטות, חלקן גורליות, ומהן אנחנו לומדים ונלמד".

על הביקורת כלפיו השיב: "בכל טעות שלהם יש לי חלק. אין היבט של התנהלות הצבא שלא נתחקר ונציג לציבור ככל שנוכל. זה כולל את התפיסות המודיעיניות, המבצעיות, המענה בהגנה, קבלת החלטות בלילה שקדם למתקפה וגם את התנהלות בכירי צה"ל ואת התנהלותי שלי. כל אלו מצויים בתהליך תחקיר עמוק ויסודי".

"האמירות כאילו מישהו בצה"ל ידע על מה שעתיד להתרחש באותו הבוקר והסתיר זאת הן משוללות כל יסוד", הדגיש הרמטכ"ל. בתשובה לשאלה על קבלת אחריותו, ומועד התפטרותו מהתפקיד - ענה: "רגע אחד בשירות שלי לאורך 40 שנים לא היה כרוך בלדבוק בכיסא או לחמוד בשררה. אני עסוק במשימות לפרק את חמאס, להשיב את החטופים ולייצר ביטחון לתושבים בגבולות. כאשר נשלים את המשימות אקבל ההחלטות גם לגביי".

תגיות:הרצי הלויהצהרה לתקשורת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה