חדשות בעולם

סערה בצרפת: תלמידים מצטיינים קיבלו ציון "נכשל" בבגרות כי הם יהודים?

התלמידים, שממוצע הציונים שלהם עומד על 80-85 קיבלו ציונים נמוכים במיוחד, 20-25, כשבבית הספר טוענים שאלה ששמות המשפחה שלהם כהן או שהם חובשים כיפה, זכו ליחס מחפיר מהבוחנים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תלמידי התיכון היהודי-דתי יבנה שבצרפת נחשבים לתלמידים מצטיינים בדרך כלל, אלא שלאחרונה משהו עורר את חשדם של מנהלי בית הספר: יותר מדי תלמידים קיבלו ציון נכשל בבגרות, אף על פי שהיה נראה שיצליחו. התלמידים דיווחו על הערות פוגעניות מצד הצוות הבוחן, שעסקו בפתרון הבחינה גם בשמות המשפחה של חלקם, כמו כהן. מכאן, בבית הספר טוענים כי אותם תלמידים קיבלו ציון נכשל בשל מוצאם, ומדובר באנטישמיות.

הבחינות התקיימו ברובע ה-18 של פריז, אזור שבו מתגוררים מהגרים, שחלקם ידוע בשנאתו לישראל. בחדשות 14 פורסם כי תלמידים שממוצע הציונים שלהם עומד על 16-17 (בהמרה לשיטה הישראלית: 80-85), קיבלו ציונים חריגים: 3-4 (20-25 לפי השיטה הישראלית).

ההורים סיפרו לערוץ כי שמותיהם היו חשופים לבוחנים, ואלו שנשאו שמות וסממנים יהודיים, כמו כיפה, או את שם המשפחה כהן, זכו ליחס עוין מהבוחנים.

המקרה הזה מצטרף לשיא גל האנטישמיות בצרפת. עוד דווח, כי בשנת 2024 דווחו כ-100 תקריות אנטישמיות שונות בחודש, ביניהן אלימות פיזית, מילולית, הסתה ואפליה כלפי יהודים. כעת, הנושא נמצא בבדיקה לאחר שעורר סערה בקרב הקהילה היהודית. מעניין יהיה לראות אם הממצאים אכן חריגים, והאם ציוני הבחינות, שייבדקו שוב, יימצאו ככאלה שאינם תקינים.

בעקבות המקרה, ארגון הגג של הארגונים היהודיים בצרפת קרא לחקור את האירוע. "במידה ופרטי האירוע יאושרו, מדובר על מעשה שנוגד באופן חמור את ערכי הרפובליקה", נכתב בתגובה לפרסום הערוץ. שרת החינוך הצרפתייה, ניקול בלובט, הודיעה כי תערוך "חקירה מקיפה" של הנושא.

תגיות:תלמידיםצרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה