חם ברשת

"לכבוד הרבי": העיתונאי חיים לוינסון הניח תפילין בשידור חי

במהלך תכנית הטלוויזיה שלו, שלף אדם שהתארח בפאנל תפילין, ואתגר את העיתונאי: "היית חייל בצבא השם". לוינסון לא היסס וענה: "לא מדובר בבין השמשות?"

(בעיגול: חיים לוינסון / צילום: משה שי, shutterstock)(בעיגול: חיים לוינסון / צילום: משה שי, shutterstock)
אא

מספר פעמים בעבר, מגישי חדשות 14 החליטו לעצור את השידור, להדליק חנוכיה, להניח תפילין או לומר דברי תורה. המראה הזה מקובל בערוץ, הוא שכיח וכבר לא מפתיע איש, אלא שהפתעה אמיתית הגיעה במהלך שידור חי בקשת 12, כאשר במסגרת הפאנל בתוכנית של העיתונאי חיים לוינסון, החליט האחרון להניח תפילין.

הכל החל כאשר עו"ד אפרים דמרי, שהתארח באולפן, הציע ללוינסון, ללא הכנה מוקדמת, להניח תפילין בשידור חי. לוינסון אמנם הופתע בהתחלה, אך דמרי הסביר לו כי הדבר נעשה לציון 30 שנה לפטירת הרבי מליובאוויטש זצ"ל, שחל מוקדם יותר השבוע.

דמרי פנה אל לוינסון ואמר: "יש לי הפתעה. ידעתם שגם לוינסון היה חייל בצבא השם? הוא חב"דניק, והשבוע היה 30 שנה לפטירתו של הרבי. רוצה לעשות לו מחווה?". לפתע הוא שלף את התפילין ולוינסון, שקיבל אותם במהלך התוכנית, לא סירב, ווידא לפני כן כי "לא מדובר בבין השמשות?".

חשוב לציין כי אין זו הפעם הראשונה שלוינסון נקלט בעיני המצלמה כמי שמניח תפילין. פחות משלושה שבועות לאחר הטבח, העיתונאי והפרשן מ"הארץ" צייץ: "קפצתי היום לבית כנסת להניח תפילין, למען אחדות עם ישראל והעם היהודי. אמן!". הפעולה של לוינסון זכתה לתגובות רבות, בין היתר מצד אנשי ימין ששמחו לשמוע כי הניח תפילין בבית הכנסת ותמכו בכך.

בהמשך לכך, הוא תקף את חמאס וכתב: "מתחביבי: לעבור על הציוצים של תומכי השמדת העם היהודי שמתחננים למים חשמל ועזרה מול 'הג'נוסייד' בעזה אל מול האושר והשמחה שלהם בטבח".

חודשיים לפני המלחמה יצא לוינסון להגנת החרדים, ש"הואשמו" כמי שמקבלים הקלות בקבלת משכנתאות. "לא רוצה לבאס, אבל זה סתם אוויר חם. קודם כל לגבי הבנקים: האינטרס של חיתום משכנתא איכותי ומהימן הוא של הבנקים. לא של הלקוח. דהיינו אני לוקח משכנתא. הבנק רוצה לוודא שאעמוד בתשלום המשכנתא, כי אם אני לא עומד בתשלום זה יוצר בעיה לבנק", הוא כתב. "לשם כך הבנק עורך בדיקות שונות וצריך לעמוד בכללים של בנק ישראל לוודא את יכולת החזר הלוואה של הלווה. לא משנה מה כתוב במסמך, בסוף יש ראשון לחודש וצריך לשלם משכנתא. אם חרדים לא היו מחזירים משכנתאות, היה לבנק 'חור'".

תגיות:תפיליןחיים לוינסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה