חדשות יהדות

איבד את ידו בעזה - והכניס ספר תורה: "תודה ה' על כל מה שנתת לי". צפו

זיו שילון, קצין גבעתי לשעבר שאיבד את ידו בפיצוץ בגבול עזה, הכניס ספר תורה לבית הכנסת חב"ד בסביון, והדהים את כולם כשהרים את הספר בעזרת יד הברזל שלו

אא

הגבהת תורה ומסירות נפש: סרן במיל' זיו שילון, קצין בחטיבת גבעתי שאיבד את ידו בפיצוץ מטען בגבול רצועת עזה במהלך מבצע עופרת יצוקה לפני 12 שנה, הכניס ספר תורה לבית כנסת בסביון - והצליח להרים את הספר ביד הברזל שלו.

היה זה במהלך הכנסת ספר התורה לבית הכנסת של חב"ד בסביון, שם מתפלל שילון מידי שבת. למקום נהרו מכריו של שילון מהצבא ומהציבוריות הישראלית, ובהם גם ראש המוסד לשעבר יוסי כהן.

אחרי סיום כתיבת האותיות של ספר התורה, הגיע רגע השיא של הגבהת הספר. זיו שילון, שמאז נפצע וידו שוקמה, הוכיח לעולם את יכולותיו, בין היתר בתחרויות ספורט - החליט להיות זה שירים את הספר.

כך, לקול מחיאות הכפיים וצהלות המשתתפים, הצליח שילון להרים את הספר, כשהוא נרגש מהצלחת המבצע.

"ההתרגשות לא הייתה רק של זיו, אלא של כולנו", סיפר רב בית הכנסת ושליח חב"ד הרב שמואל ביסטריצקי, "כל הסיפור המדהים של זיו, ובפרט השיקום הניסי שלו - זו הנקמה הגדולה שלנו, כעם, באויבינו".

בסעודת המצווה, דיבר שילון על הזכות הגדולה להכניס ספר תורה, וביקש מהקהל לא להיסחף אחרי הקרע החברתי. "המלחמה זה משהו זמני", אמר שילון, "למרות הימים הקשים, עם ישראל צריך לדעת שנצא מהמלחמה יותר מחוזקים ומאוחדים".

שילון פנה לאביו ואמר: "כשראיתי את אבא צועד לכתוב את האות, עם ההליכון, זה נתן לי כל כך הרבה כח. בזכותך, אנחנו הילדים שאנחנו. אבא, אנחנו אוהבים אותך. אתה איש יקר שכולו לב, כל החיים לימדת אותנו לתת לאחרים ורק אחר כך אז לתת לעצמנו.

בזכותך אנחנו ככה, יודעים להסתדר עם כל אדם שפוגשים ברחוב. הכל הגיע ממך ומאמא. אוהב אתכם אהבת אמת".

כזכור, שילון נפגע ב-2009 במהלך מבצע עופרת יצוקה. היה זה כאשר כוח צה"ל שנע לאורך גדר הגבול זיהה מטען חשוד סמוך לאחד השערים בגדר. סרן שילון, מפקד-פלוגה, בן 24 בעת התקרית, נפגע אנושות לאחר שהמטען הופעל בשלט רחוק התפוצץ וקטע את ידו.

זיו שילון בריאיון מעורר השראה לעודד הרוש - "תודה ה' על כל מה שנתת לי". חובה לצפות

תגיות:זיו שילוןספר תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה