סיפורי אמונה

דרשה ללא דרשה: הרב שעמד מבויש על הבמה ולא מצא מילים

רבי משה שתק במשך שלשה-ארבעה רגעים, והקהל היה מחושמל כולו. גדול הדור עומד מבויש, לאחר שלא הכין דרשה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב חזקיהו יוסף קרלנשטיין מספר: רבי משה סולובייצ'יק זצ"ל משוויץ, הוזמן לנאום כאורח כבוד בכנס עולמי שהתקיים בארצות הברית.

הוא התקרב לבימה, המתין מעט, ולאחר מכן התנצל ואמר: "כבר לפני שבוע הזמינו אותי לבוא ולמסור כאן שיחה חזקה, אך כיון שהייתי עמוס, לא היה לי זמן לשבת ולהכין את דברי כראוי, ועל כן ביקשתי לדחות את בואי.

"בסופו של דבר, עשיתי לעצמי חשבון: הרי אני מגיע לכנס במטוס, והטיסה אורכת חמש-שש שעות. בעז"ה במטוס אשב ואכין את הדרשה ברוגע ובשלווה! אך רבות מחשבות בלב איש… במהלך כל הטיסה, דיבר איתי יהודי והסיח את דעתי וליבי, וכך לא היה בידי זמן להכין מאומה!"

רבי משה שתק במשך שלשה-ארבעה רגעים, והקהל היה מחושמל כולו. גדול הדור עומד מבויש, לאחר שלא הכין דרשה!

לאחר חמשה רגעים שנדמו כנצח, המשיך רבי משה ואמר: "קהל יקר וחשוב. כל יהודי רוצה באמת להתקדם בעבודת ה'. מי לא רוצה ללכת לשיעורי תורה? מי לא רוצה לעשות עוד חסד? אלא מה? אנחנו טרודים בעניני העולם הזה. משפחה, פרנסה, דירה, רהיטים וכו'. אז מה האדם אומר לעצמו? עוד מעט אסיים עם עניני העולם הזה ואתפנה לעסוק בענינים החשובים באמת. עוד יומיים, עוד שבוע, עוד שבועיים, ואגיע לזה".

ואז הוא שתק שוב, ולאחר מכן הוסיף: "ראו כיצד אני עומד לפניכם מבויש על שדחיתי את ההכנה, ובסוף לא הכנתי מאומה. עד כמה נבוש בעולם הבא לאחר שדחינו את העיסוק בעניינים החשובים באמת".

במילים אלה סיים את דבריו, וירד מן הבמה.

הנוכחים באולם סיפרו שמילים אלה יצרו אצלם מהפך שאלף שיחות לא הצליחו לעשות. המסר  היה ברור: אל תדחו את הדברים החשובים באמת בחיים בגלל טרדות היום-יום. התחייבו לעבודת ה' ולמעשים טובים עכשיו.

הרב זמיר כהן בשיעור נפלא על החוכמה הטמונה בתורה:

תגיות:דרשהסיפורי אמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה