חדשות בעולם

ביידן על טראמפ: "באמריקה פותרים מחלוקות בקלפי – לא עם כדורים"

נשיא ארה"ב שיגר מסר לאומה האמריקנית בעקבות ניסיון ההתנקשות בקודמו בתפקיד: "אנחנו צריכים להוריד את גובה הלהבות בפוליטיקה. אין מקום באמריקה לסוג זה של אלימות – ולאלימות בכלל"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא הלילה (בין ראשון לשני) לאומה, במהלכו התייחס לניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ. "זו מערכת בחירות חשובה מאוד, אבל היא לא יכולה בשום אופן להפוך אלימה", אמר. הפוליטיקה לא יכולה להפוך לאזור מלחמה".

"למרבה המזל, טראמפ לא נפצע באופן משמעותי", הוסיף הנשיא. הוא ציין כי לא ידוע מה היה המניע של היורה או אם מישהו שלח אותו. "אנחנו צריכים להוריד את גובה הלהבות בפוליטיקה. אין מקום באמריקה לסוג זה של אלימות – ולאלימות בכלל. באמריקה אנחנו פותרים את חילוקי הדעות בקלפי, ולא באמצעות רובים. אסור שפוליטיקה תהיה שדה הרג".

כזכור, ניסיון ההתנקשות בטראמפ אירע במהלך עצרת בחירות שקיים בפנסילבניה. הנשיא לשעבר נפצע באורח קל באוזנו, ושוחרר לביתו לאחר מספר שעות של טיפולים. המתנקש נוטרל, אדם אחד נהרג ועוד אחד נפצע קשה.

ביידן אמר לאחר ניסיון ההתנקשות: "דיברתי עם טראמפ, אני שמח שהוא מתאושש, אני וג'יל מתפללים עבורו, ושולחים תנחומים למשפחת הקורבן, אבא שנהרג כשהגן על משפחתו מהכדורים. אין מקום לסוג כזה של אלימות או לכל אלימות שהיא".

המתנקש הוא תומאס מת'יו קרוקס, תושב פנסילבניה בן 20. לוטננט קולונל ג'ורג' ביוונס, ממשטרת פנסילבניה, אמר הלילה כי "קרובי משפחתו של קרוקס קיבלו הודעה: "הגענו לנקודה בחקירה שהעדיפות היחידה והעליונה היא למצוא מניע לירי, ולבדוק אם אנשים נוספים היו מעורבים בו".

תגיות:דונאלד טראמפג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה