חדשות בארץ

פרטים חדשים על ניסיון החיסול של מוחמד דף: כך חשפה ישראל את מקום המסתור של המבוקש

מעקב ממושך אחר ראפע סלאמה, מח"ט חאן יונס של חמאס, הוביל לניסיון החיסול של מוחמד דף, בפעולה מדויקת ומורכבת

(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

ב"ניו יורק טיימס" דווחו הבוקר (שני) פרטים חדשים על ניסיון החיסול של מוחמד דף: בישראל עקבו במשך זמן רב אחרי ראפע סלאמה, מח"ט חאן יונס, על מנת להתחקות דרכו אחר עקבותיו של המבוקש הבכיר מוחמד דף.

מודיעין איכותי שהגיע במקביל ממספר מקומות הבהיר כי דף הגיע לווילה השייכת למשפחתו של סלאמה. הווילה ממוקמת מערבית לחאן יונס, ועל פי גורמי מודיעין בתקופה האחרונה סלאמה הגיע אליה לעיתים קרובות, לאחר שישראל הרסה מעוזים רבים אחרים שלו בחאן יונס.

אמנם סלאמה עדיין בילה את רוב זמנו ברשת המנהרות התת-קרקעית של חמאס, אך כדי לברוח מהתנאים המעיקים במנהרות - הרבה להגיע עם משפחתו לווילה. ההערכה היא כי דף יצא מהמנהרה על פי הזמנתו של ראפע סאלמה, והוא הגיע לפגוש את סגנו בווילה שבבעלותו.

התקיפה אושרה לאחר תצפית ממושכת על המקום. סלאמה, הודגש בדיווח, לא היה המטרה העיקרית בחיסול, וישראל השתמשה בו כדי לחסל את דף. עם זאת הדגישו בישראל כי סלאמה, מח"ט חאן יונס וסגנו של דף, היה אחד ממתכנני מתקפת הפתע האכזרית בשמחת תורה, ואף היה אחראי על כל שיגורי הטילים לעבר שטח ישראל מאזור חאן יונס.

כזכור, בשבת האחרונה תקפה ישראל את המתחם בו שהה מומחד דף וסגנו, ראפע סלאמה. לפי אל-ג'זירה, מטוסי קרב פגעו במתחם באל-מוואסי עם חמש פצצות וחמישה טילים. התקיפה התחלקה לארבעה שלבים: שלב ראשון: פגיעה בחלק של הבניין שהמודיעין סבר כי נמצאים בו מוחמד דף וראפע סלאמה. שלב שני: שיגור טיל שהרס את הבניין כולו. שלב שלישי: יצירת חגורת אש מסביב לאזור כדי למנוע מכוחות סיוע להגיע ולעזור. שלב רביעי: שיגור טיל חודר-בונקרים שפגע במתחם תת-קרקעי, שאליו ייתכן שדף ניסה להימלט.

תגיות:חיסולמוחמד דףראפע סלאמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה