סיפורי אמונה

נפצע קשה בתאונת דרכים, המזוזות נבדקו - ומה שהתגלה יצמרר גם אתכם

כאשר מזוזות הבית נבדקו בעקבות התאונה, גילה סופר הסת"ם כשרות מפוקפקת שהותירה את כל המשפחה בהלם מוחלט

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ר' יצחק קלצקין, צעיר מביתר עילית, נפצע ביום רביעי שעבר בתאונת דרכים קשה.

אביו, הרב דוד קלצקין, סיפר לעיתון 'המבשר' כי בשל מצבו הקשה של הפצוע, החליט אחיו לגשת לביתו של הפצוע, ולמסור את המזוזות שבביתו לבדיקה.

המזוזות נמסרו לסופר מומחה, שכאשר נטל אותן לידיו ועלעל בהן, החוויר ואמר: "מי שכתב את המזוזות הוא חסר אחריות, אין לי מה להגיה את המזוזות, רואים בבירור שהכותב עשה זאת במהירות וללא כל ריח של קדושה וכוונה".

אחיו של הפצוע נדהם: כיצד ניתן לראות דבר כזה במבט חטוף?

הסביר הסופר: "על מנת שמזוזה תהיה כשרה וראויה, יש מינימום הנדרש מסופר סת"ם. בין היתר, יש להקפיד שלא לדלג על תגים, להקפיד על הקוצים בפינות האותיות, לא לעגל את המרובע ולא לרבע את העיגולים, אלו ועוד דרישות הלכתיות שיש בהן דרגות שונות – מכשרות מינימלית ועד 'מהודר ביותר', וכל סופר ומגיה יכול לראות אותן.

"אך יש ענין קריטי על פי קבלה שגילו לנו המקובלים הקדמונים", הוסיף סופר הסת"ם ואמר לאח הפצוע, "שהאות ל' בנויה משני חלקים. הבסיס הוא כמו אות כ' בגובה שווה לכל האותיות, ומעליה בולט כמו אות ו' מעל כל האותיות (וביחד זה כ"ו, מספר העולה בגימטריא לשם הוי"ה, שהוא מידת הרחמים) ובגג של האות ו' יש לתייג קוץ מימין וקוץ משמאל, ויש להקפיד מאוד שהקוץ הימני יהיה גבוה יותר מהקוץ השמאלי, שהרי ימין מסמלת רחמים ושמאל מסמלת דין, ולכן יש להגביר מידת הרחמים שתהיה גבוהה יותר ותכבוש ויכניע את מידת הדין".

הסופר הראה כי בחלק מהאותיות אין תגים בכלל ובאלו שיש כן, הקוץ השמאלי בולט מעל לימין. "כל סופר ומתלמד ישים לב לכך מיד", אמר הסופר בזעזוע, "ניכר על הכותב שכתב במהירות בלא שימת לב, במטרה לסיים את הכתיבה ולקבל את כספו".

האב הוסיף והדגיש כי בנו הפצוע גר בדירה שכורה, בה היו מזוזות מלכתחילה. מזוזות אלו, כנראה, הגיעו ממקור בלתי ידוע.

"כמובן, כבר באותו יום דאגתי לשלוח מזוזות מהודרות לביתו של יצחק", מסיים האב את דבריו, ומבקש כי כל מי שבביתו מזוזות שאינו יודע מי כתבן, או שחושש שלא נכתב על ידי סופר סת”ם ירא שמים, שיחוס על נפשו וישלח אותן לבדיקה אצל מומחה אמיתי, ובבקשה שיאמר שעושה זאת לרפואת 'יצחק בן באשע', הזקוק לתפילות ותחנונים".

הרב זמיר כהן בסדרת קליפים מיוחדת על נושאים שונים על קצה המזלג - והפעם: מצוות בעידן המודרני:

תגיות:בדיקת מזוזותתאונת דרכיםסיפורי אמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה