חדשות בארץ

חמאס מתרץ את עצירת המשא ומתן: "סינוואר מנותק קשר"

התקשורת הערבית דיווחה כי בכירי חמאס בקטאר מעוניינים להתקדם בעסקה מול ישראל. ההערכה: חששם שבכירי חמאס נוספים יחוסלו בקרוב

מנהרה בעזה (צילום: דובר צה"ל)מנהרה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

עיתון אל-אח'באר הלבנוני, המזוהה עם החיזבאללה, דיווח היום (שני), תוך שהוא מצטט בכירים בחמאס, כי הארגון טוען שהמשא ומתן מול ישראל נמשך, "כדי למנוע את ההזדמנות של ישראל להאשים את חמאס בשיבושו". על פי הדיווח, השבוע צפוי להתקיים בדוחא, בירת קטאר, סבב חדש  של שיחות עקיפות.

חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזת א-רשק, הכחיש את הדיווח בסוכנות  AFP על הפסקת המשא ומתן : "מה שפורסם חסר בסיס". הוא האשים את ישראל כי "אחת ממטרותיה היא לחסום את הדרך להשגת הסכם להפסקת התוקפנות".

בקטאר דווח כי הלשכה המדינית בחמאס מעוניינת להתקדם בעסקה מול ישראל. בחדשות 12 דווח כי גורמים מדיניים בירושלים ציינו שמנהיגי החמאס חוששים מהתנקשויות נוספות בבכירי הארגון. עם זאת התקשורת הקטארית ציינה כי יש קושי "להשיג את יחיא סינוואר והוא מנותק קשר, מה שמקשה על העברת מידע וניהול השיח על המשך המשא ומתן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש דיון שהתמקד בסוגיית החטופים והמשך המשא ומתן. הוחלט כי משלחת ישראלית תצא במהלך השבוע לקטאר. במקביל, ראש המל"ל צחי הנגבי והשר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, ימריאו לארה"ב, ויקיימו מפגשים בבית הלבן בוושינגטון, במסגרת פורום הדיאלוג האסטרטגי בין ארה"ב לישראל. בפורום ייטלו חלק בכירים מן המערכת הביטחונית והמדינית של שתי המדינות.

תגיות:חמאסעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה