חדשות כלכלה

בדקו את חשבון הבנק: אלפי לקוחות בנקים התלוננו שגבו מהם תשלומים מיותרים

בנק ישראל פרסם דו"ח תלונות ציבור, לפיו אלפי לקוחות בבנקים שילמו עמלות ושירותים שונים, אותם לא היו אמורים לשלם. לא ברור אם הבנקים ידרשו להחזיר את הכספים

בנק ישראל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)בנק ישראל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

בנק ישראל פרסם היום (שני) דו"ח, אשר קובע כי הבנקים חייבו אלפי לקוחות בתשלומים מיותרים. בארגון "פעמונים" שריכז חלק מפניות הציבור, מבקשים מהישראלים לגלות ערנות: "הבנקים עלולים לחייב בטעות לקוחות שלא עוקבים מקרוב אחרי התנהלות החשבון שלהם - וזה עלול לגרור מחיר יקר".

בארגון ציינו כי היחידה לפניות הציבור ולבקרה צרכנית בפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, פרסמה סקירה של פניות הציבור וצעדים שעשה להגנת הצרכן. מתוך הסקירה עולים נתונים לפיהם במקרים רבים התאגידים הבנקאיים חייבו אלפי לקוחות ששילמו מעבר למה שהיו צריכים, על פי ההוראות והנהלים.

בנוסף, חלק מהלקוחות לא קיבלו מידע מלא ואמין על מסלולי עמלות, הלוואות והטבות, חלקם לא קיבלו הודעות באשר לשינוי מסלולים או נקיטת צעדים על הפרת הסכם הלוואה, ולאחרים נגבו עמלות שלא בהתאם לחוק.

ביחידה לפניות הציבור בבנק ישראל הצטברו בסך הכל 137 אלף תלונות של לקוחות, עם סך אומדן להחזר כספי של 33.2 מיליוני שקלים. כמו כן, ניתנו עיצומים כספיים לחברות האשראי על הפרת הוראות.

בארגון "פעמונים" קוראים ללקוחות הבנקים "להעלות את המודעות האישית בנושא הזכויות שלהם בהתנהלות מול הבנק, גובה העמלות ותנאי החשבון שלהם. מכיוון שישראלים רבים לא עוקבים מקרוב אחר התנהלות החשבון שלהם, הם עלולים להיות מופתעים במידה וישנה התנהלות לא נכונה של הבנק, והתיקון לאחר מכן עלול להיות מורכב".

שרון לוין, מנהלת ההסברה של הארגון, הוסיפה: "אחת לחודש אתם מקבלים סמס עם מידע על ריביות ועמלות שאתם משלמים. בדקו ופעלו להיטיב את תנאי החשבון. לפעמים מדובר על צ'אט עם הבנק או שיחה טלפונית. שווה להשקיע את הזמן. היו אקטיביים ותוכלו לחסוך לא מעט כסף, אם תפעלו".

תגיות:בנק ישראלגביית יתר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה