חדשות בארץ

האיחוד האירופי הודיע: מטילים סנקציות על ארגון "צו 9" ועל מתיישבים ביו"ש

חמישה ימים לאחר ההחלטה שהתקבלה בארה"ב, האיחוד האירופי מפרסם החלטה דומה. בין האישים שהוטלו עליהם סנקציות: בן ציון גופשטיין וברוך מרזל

גופשטיין, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)גופשטיין, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

האיחוד האירופי הודיע היום (שני) כי החליט הטיל סנקציות על חמישה אישים ישראליים ושלושה ארגונים, בגין מה שהוא מכנה "הפרות של זכויות אדם נגד פלסטינים בגדה המערבית". ההחלטה ניתנה חמישה ימים לאחר שמשרד האוצר האמריקני פרסם הודעה דומה.

תחילה הודיע האיחוד האירופי על הטלת סנקציות נגד משה שרביט ו"חוות משה" שבבעלותו בבקעת הירדן. על-פי האיחוד, שרביט עסק מחוותו באלימות ובאיומים כלפי פלסטינים. סנקציות הוטלו גם נגד צבי בר יוסף והמאחז שלו, "החווה של צבי". לטענת האיחוד מסיבות דומות.

כמו כן הוטלו סנקציות נגד ארגון "צו 9", בה חברים משפחות שכולות ומשפחות של חטופים, בשל חסימת משאיות סיוע הומניטרי המספקות מזון, מים ודלק לעזה. עוד הוטלו סנקציות נגד ברוך מרזל, בן ציון "בנצי" גופשטיין ויששכר מן, מייסד מאחז "חוות מן" בדרום הר חברון.

הסנקציות של האיחוד כוללות הקפאת נכסים ומניעת העברת כספים או משאבים כלכליים ואיסור נסיעה לאיחוד האירופי.

כאמור, לפני חמישה ימים הטילה ארה"ב סנקציות על ארגון "צו 9". רעות בן חיים, יו"ר הארגון, אמרה בתגובה לערוץ 7 כי היא קוראת לשרי הממשלה להגן עליה מפני הסנקציות. "אני אזרחית מדינת ישראל. אני לא רואה שום סיבה שביידן יפעל כלפיי. לא עשיתי שום דבר בעייתי או פלילי - אם כבר צריך לשפוט אותי - זה כאן בישראל".

התנועה מסרה הערב בתגובה: "שוב ושוב אנו רואים כמה דמוקרטיה יכולה להפוך לדיקטטורה כשמדינות זרות מתערבות בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל. מאז שבוע שעבר, כשארצות הברית הטילה סנקציות על יו"ר התנועה רעות בן חיים, היא כמעט ולא יכולה להאכיל את הילדים. אבל אנחנו לא נשברים, כי אנחנו מאמינים שזה מה שנכון למדינת ישראל ולחטופים. אסור לתת מתנות לארגון הטרור, ואותנו לא יכניעו. בימים הקרובים נעדכן על המשך הפעילות, כאשר כבר השבוע נצא בקמפיין גיוס כספים באמצעות שגרירים, לצורך המשך הפעילות".

תגיות:האיחוד האירופיסנקציותצו 9

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה