חדשות בארץ

דיווח זר: איש עסקים מקורב לאסד ולאיראן חוסל בסוריה

האופוזיציה הסורית ציינה כי מדובר במוחמד בראא אל-קטרג'י, אחד מאנשי העסקים הבכירים בסוריה, שנמצא ברשימת הסנקציות של ארה"ב וסעודיה. חוסל גם מפקד בחיזבאללה שנסע עימו ברכב

אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)
אא

האופוזיציה הסורית דיווחה הערב (שני) כי בתקיפה מן האוויר המיוחסת לישראל, ובוצעה בכביש ביירות דמשק, בשטח הסורי, חוסל מוחמד בראא אל-קטרג'י. הוא נחשב לאחד מאנשי העסקים הבכירים בסוריה, ונמצא ברשימת הסנקציות של ארה"ב וסעודיה.

בין היתר היה אחראי על רשת בינלאומית להברחת נפט לטובת חיזבאללה ואיראן, המנוהלת בידי פעילי כוח קודס של משמרות המהפכה. אתר החדשות "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח כי אל-קטרג'י ניהל אימפריה כלכלית המסייעת לנשיא סוריה בשאר אסד, ונמצא בקשרים עם מיליציות פרו-איראניות ועם חיזבאללה. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי בתקיפה נהרג גם מפקד בחיזבאללה.

בישראל לא הגיבו על הדיווחים. כזכור, אתמול, על פי דיווחים בתקשורת הערבית, חוסל בקרבת דמשק זיאד נחלה, מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי. נחלה נעצר בישראל בשנת 1971 בשל מעורבותו במעשי טרור. הוא נשפט ונגזר עליו מאסר עולם, אך לאחר 14 שנה שוחרר במסגרת עסקת ג'יבריל בשנת 1985. לאחר שחרורו הטיל עליו ראש הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, פתחי שקאקי, להקים את זרוע צבאית, הנקראת "פלוגות אל-קודס". בשל פעילותו החבלנית באינתיפאדה הראשונה, נעצר על ידי ישראל בשנית באפריל 1988, וגורש ללבנון, שם שימש כנציג הארגון, ובמהלך השנים התגורר לסירוגין בסוריה ובלבנון. ב-2011, עם פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה, קבע את מקום משכנו בלבנון.

חיזבאללה אישר בשבוע שעבר כי בתקיפה שבוצעה בכביש ביירות דמשק חוסל יאסר קרנבש. הוא שימש כמקשר בין חיזבאללה לאיראניים בסוריה, ובעברו היה אחד ממאבטחיו הראשיים של מנהיג החיזבאללה, חסן נסראללה. קרנבש שימש כיום כאחד מראשי היחידה שאחראית על הברחות האמל"ח מסוריה לחיזבאללה בלבנון.

תגיות:חיסול בסוריהמוחמד בראא אל-קטרג'י

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה