חדשות בארץ

התשובה לבג"ץ: אושרה הצעת חוק השוללת קצבה מהורי מחבל קטין

לאחר ששופטי בג"ץ קבעו כי לא ניתן לשלול קצבאות ביטוח לאומי ממשפחות שבנם נעצר על פעילות טרור, ועדת העבודה והרווחה תמכה בהצעת החוק המבטלת את ההחלטה

ח"כ אריאל קלנר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)ח"כ אריאל קלנר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

ועדת העבודה והרווחה, בראשות ח"כ ישראל אייכלר, אישרה היום לקריאה ראשונה הצעת חוק לשלילת קצבאות ביטוח לאומי מהורים לילד ששוהה במאסר בגין מעשה טרור. ההצעה מעגנת מחדש את ההסדר, לאחר שחוק דומה הושהה ביולי 2021 על ידי בג"ץ. הכוונה לנערים שהואשמו בפעילות טרור והינם תושבי ישראל.

ח"כ אריאל קלנר, יוזם הצעת החוק, אמר כי "פסק הדין של בג"ץ, אשר פסל את החוק לפני 3 שנים, היה שגיאה חמורה אז והדבר שגוי שבעתיים לאחר ה 07.10. המציאות המטורפת שבה אזרחי ישראל מממנים את הרוצחים שלהם חייבת לעבור מן העולם. ההצעה פונה לשכל הישר והפשוט בתוך מציאות מטורפת שבה קטין שבא לרצוח בנו בגלל היותנו יהודים יושב בכלא, אוכל וחי על חשבוננו ובמקביל משפחתו ממשיכה לקבל מאיתנו קצבאות ילדים".

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר אמר: "אי אפשר לסבול את הרעיון שילדים שביצעו מעשי טרור מקבלים קצבאות. אותו בג"צ שעומד על כך שבטרוריסט ובמשפחתו אסור לפגוע, שולל באחת כספים של ילדים שהוריהם יושבים ולומדים תורה. או של אימהות בגלל שבעליהן לומדים תורה".

אייכלר התייחס גם לעמדת בג"ץ: "חשוב להדגיש – הכנסת כמחוקקת אינה כפופה להחלטות בג"ץ. מדובר ברשויות נפרדות. הכנסת סוברנית לחוקק על פי ראות עיניה ובית המשפט אמון על פרשנות החוק על פי כוונת המחוקק. וכוונת המחוקק ברורה".

תגיות:ועדת הרווחהשלילת קצבה מהורי מחבל קטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה