חדשות בארץ

בכירי שב"כ לשעבר בראיון: "סינוואר מסר את השם של דף בחקירה, כך עצרנו אותו"

מיכה קובי, לשעבר חוקר בכיר, סיפר: "רק אחרי ששוחרר, התברר לנו שמדובר ברוצח מקצועי עם רעיונות מטורפים". אילן לוטן, בכיר לשעבר בשב"כ: "הוא המבוקש עם הוותק הגדול ביותר בתולדות ההתמודדות של מדינת ישראל עם טרור"

(צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)(צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)
אא

המתקפה באל-מוואסי שבח'אן יונס, שהיעד המרכזי שלה היה ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, אמורה להיות (אם אכן חוסל) אחד ההישגים המשמעותיים ביותר של צה"ל במלחמה הזאת.

בכירי שב"כ לשעבר סיפרו לאתר N12 כי דף הוא איש אכזר, בעל חזות מטעה, וכי הוא הפך למעין "נביא" בקרב הפלסטינים. לטענתם, ספק אם יקום לו מחליף בתקופה הקרובה.

אילן לוטן, לשעבר בכיר בשב"כ, אמר: "אני חושב שכמעט כל איש שב"כ שעבד לאורך השנים ברצועת עזה, התעסק גם עם הבן אדם הזה. מוחמד דף הוא המבוקש עם הוותק הגדול ביותר בתולדות ההתמודדות של מדינת ישראל עם טרור, יותר משלושה עשורים. הוא אחראי לרציחתם של מאות ישראלים ולהפיכת חמאס מארגון גרילה של חוליות לכמעט צבא. כל מה שחמאס הגיע אליו בשנים האחרונות, זה מוחמד דף.

"דף הפך למעין מיתוס, כמעט מגדירים אותו כעל-אנושי", המשיך. "יצא לי לדבר עם לא מעט פלסטינים ואנשי חמאס שמדברים על דף כמעט כמו שמדברים על נביא. בראייה קדימה, יש הבדל אדיר בין חיסול חוליית מחבלים לבין חיסול מוקדי ידע כה משמעותיים. זה יפגע ביכולת השיקום וההתעצמות העתידית של חמאס". לדבריו, "מוחמד דף הוא אחד שייקח המון זמן, אם בכלל, עד שיקום לו מחליף".

דף נולד כמוחמד דיאב אבראהים אל-מצרי. הוא נכלא החל מ-1989 למשך 16 חודשים. מיכה קובי, לשעבר חוקר בכיר בשב"כ, סיפר עליו: "דף היה מופנם מאוד, ממש דמות של למך, חנון כזה. אחר כך הסתבר שהוא היה הרבה מעבר". לטענתו, שמו עלה בחקירתו של יחיא סינוואר: "שניהם ממחנה הפליטים ח'אן יונס. סינוואר מסר את השם של דף בחקירה כמי שגויס לפלג הצבאי של חמאס, ואני הוריתי על מעצרו".

קובי לא מרחיב על נסיבות שחרורו המוקדם, אך הוסיף: "דף שוחרר יחד עם עימאד עקל, ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס עז א-דין אל-קסאם. הם הפכו להיות מבוקשים בכירים מאוד של השב"כ. אני כועס מאוד על הנסיבות של השחרור, אבל חושב שמוקדם עדיין לדבר על זה וזה לא הרגע לפתוח את כל הסיפור.

"רק אחרי ששוחרר והפך לסגן של עקל, התברר לנו שמדובר ברוצח מקצועי עם רעיונות מטורפים. הוא היה איש מתוחכם מאוד, יצירתי מאוד בפיגועים שביצע ואכזר מאוד. הוא שנא שנאה תהומית את היהודים. הוא התנהג כחתול בעל תשע נשמות וניצל. אני לא זוכר עוד הרבה מחבלים שגרמו לנו לכל כך הרבה אבדות כמוהו".

תגיות:יחיא סינווארמיכה קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה