חדשות בארץ

החטופה שחזרה: "כמה זה קשה להזכיר לעצמך שאתה חי כשהמוות עוטף אותך"

אגם גולדשטיין אלמוג אמרה: "מאז שהשתחררתי אני נעה בין בכי על הקברים של אבא שלי ושל אחותי, לבין השמחה וההתרגשות העצומה על זה שאני בחיים"

(צילומים: תומר ניוברג, אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילומים: תומר ניוברג, אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

החטופה אגם גולדשטיין אלמוג, שחזרה משבי חמאס, הוחזקה בשבי עם חטופות נוספות שנמצאות במנהרות החמאס כבר 283 ימים. היא שוחררה בעסקה הקודמת לאחר 51 ימים, יחד עם אמה ושני אחיה הקטנים.

אגם סיפרה על הימים בשבי ואמרה: "מאז שהשתחררתי אני נעה בין בכי על הקברים של אבא שלי ושל אחותי, לבין השמחה וההתרגשות העצומה על זה שאני בחיים, לבין המאבק עליכן והתמונה שלכן ברגע בו עזבנו אותכן. כבר כל כך קשה לי למצוא מילים, כל כך קשה לי לעמוד מול משפחות של חטופים, שחלקן משפחות של חטופים שפגשתי בשבי, כל כך קשה לחכות בתוך עולם של עליות ומורדות כל כמה שניות בודדות".

"כל כך קשה לא לדבר. קשה לי לא לצעוק", היא המשיכה. "נתתי הכול בעזה, הייתי קמה בבכי, אמרתי לאמא שאין לי כבר כוח יותר, שאני עייפה, שהמלחמה הזאת גדולה עלי. נתתי הכול והייתי שואלת את עצמי בשביל מה? בשביל מי? לקח לי זמן למצוא תשובה. בשביל החיים, אתן הכול.  אני חיה, צריכה לחזור למשפחה, צריכה לספר את הסיפור שלי, את הסיפורים ששמעתי.  נתתי הכול מעצמי שם בעזה. נלחמתי. והן, נלחמות! איזה לוחמות! ממש ברגע זה, הן נותנות הכול. מכניסות לעצמן מחשבות טובות, מזכירות לעצמן שהן בחיים. אתם יודעים כמה זה קשה להזכיר לעצמך שאתה חי כשהמוות עוטף אותך מכל כיוון?".

"לאובדן יש דרכי התמודדות. שלבים של הבנה, עצב, כעס לפעמים. אבל לזה שהסתכלנו בעיניים אחת של השנייה ואני הבטחתי לכן, הבטחתי לכן שאעשה הכול, הבטחתי לכן שעוד רגע אתן משתחררות... אל תתייאשו, תרימו את הראש, יש עוד הרבה להציל", סיכמה. "כמה זה קשה לא לדבר, כמה שקשה לא לצעוק, כשאתם מדברים שם בלחישות. כמה זה קשה להילחם ולעשות הכול ולהישאר תקוע באותה מנהרה וכמה טוב זה עושה לשמוע שאנשים מתאספים כי הם בעד השחרור שלך, כי הם רוצים להחזיר אותך הביתה".

תגיות:חטופיםאגם גולדשטיין אלמוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה