טורים נשיים

כאן שוחים בכיף: 14 תובנות עסקיות (ומצחיקות) שלא תלמדו באף בית ספר

השורות הבאות מיועדות לכל מי שהיא עצמאית עסקית, ולכל מי שחוששת ללכת לבד ועושה זאת כל יום מחדש

אא

השבוע ציינתי 14 שנות עצמאות.

14 שנים לנסיעה ההיא, לבד, ברכבת לרמלה, למשרדי מס הכנסה, לפתוח תיק.

לא ידעתי אז הרבה על ניהול עסקי. כן ידעתי שאני רוצה מאוד לעשות את מה שאני רוצה – להופיע – וידעתי שאני טובה מאוד בזה. ידעתי גם שאני רוצה לחסוך 400 ₪, ואי לכך אני נוסעת בעצמי למשרד ממשלתי, ולא נותנת למנהלת חשבונות לעשות לי את זה.

בת עשרים וקצת הייתי שם, במשרד הממשלתי, לפני 14 שנים. ובכל השנים הבאות, מה שריחף מעלי היה האיום: עסקים קטנים בישראל לא שורדים מעל ל-4-5 שנים. כ-50% מהם ייסגרו וייעלמו.

והנה, בחסדי השם, ואולי דווקא בצל האיום ששכן באזני (לא ידעתי אפילו עד כמה), אני כאן, ועל הבמה. מנהלת עסק שמח ומלא שליחות ואהבה גדולה, משמחת אנשים, נוגעת בלבבות, מופיעה ומאלתרת לנשים ונערות, מלמדת כותבת יוצרת וב"ה מתפרנסת על הדרך בכיף ובזיעה. מי יתן שאזכה עוד שנים רבות לעשות את שאני אוהבת מאוד. אמן.

במהלך השנים מאז שקפצתי למים האלו, למדתי לשחות, שיפרתי את צורת השחייה, צללתי וצפתי, והיו גם זמני חתירה.

השורות הבאות מיועדות לכל מי שהיא עצמאית עסקית, ולכל מי שחוששת ללכת לבד ועושה זאת כל יום מחדש.

 

14 תובנות בעסקים, עצמאות ומים זדונים:

1. לקפוץ למים זה החלק הכי קשה בכל מיזם שהוא. הרגע הראשון של ההתנעה, הלחיצה על הפליי, הקפיצה הזאת למים הקרים, דורשת כל כך הרבה אומץ והכנה ונשימה והתכווננות – שלעיתים היא תיקח חודשים ארוכים של הכנה והרבה פחד. לרוב, אחרי שנקפוץ, נגלה שהמים הם בד"כ 28 מעלות בקביעות, ושאחרי שנרטבנו לחלוטין – הרבה יותר קל להמשיך משם.

2. דברים מתבהרים תוך כדי תנועה. לא הכל צריך לדעת מראש, ולא הכל אפשר לדעת מראש. תכננו, תכננו, תכננו – אבל אז תתחילו לשחות. ספרו לי כמה אלמוגים שלא צפיתם, מצאתם בדרך.

3. אם את שוחה שוב ושוב ונתקעת בקיר – זה מה שיקרה גם בפעם הבאה. שני כיוון, עמדי קצת, צאי קצת מהמים או שחי על הגב. שינויים, אפילו קטנים, יקרו אם נזיז קצת את הראש.

4. למדי משחיינים ותיקים. תמיד היו לי דמויות השראה שרציתי להיות כמותן. שאלתי את עצמי מה הם עושים, שאני יכולה ללמוד מהם (לא להעתיק). זה כלל פשוט: תמיד יש מישהו שעשה דרך דומה לפניך, ואפשר ללמוד מהטובים.

5. בלעת מים? בקשי עזרה. זה כל כך בסדר לא לדעת הכל לבד, ויש כל כך הרבה אנשים טובים על הדרך שיעזרו לך. גם רגשית זה יתמוך בך, ובעיקר מעשית. תיעזרי.

6. כל עוד את שוחה – אל תפסיקי ללמוד. אנחנו בעולם משופע ידע (עסקי ומקצועי), שפע עצום שעושה אותך יעילה יותר, יודעת יותר, מקצועית יותר, מוכרת יותר. ככל שתהיי טובה יותר – תמכרי יותר. תלמדי, תלמדי, תלמדי.

7. שחיינים לומדים משחיינים. גם אם, כמו כל העצמאיות, את זאב בודד, בסוף – שיחת עצמאית לעצמאית היא זהב. זה יכול להיות מפגש נטוורקינג, קשר אישי, פורום, כנס או קבוצת עסקים. זה לא חייב להיות רציף, אבל זה תמיד שיח יעיל מאוד, שנותן כוח.

8. עיניים לסוכת המציל. אין כמו עצמאות ללמד אותנו אמונה, לחדד חושים לאבא ששם תמיד. סיפורי ההשגחה החושיים, שהבהירו לי שיש מישהו שאני יכולה לסמוך עליו, רבים כל כך, שלמדתי לשחרר ולתת לו להפתיע אותי. גם בימים רגילים, וודאי וודאי במאתגרים (ולא חסרים כאלו).

9. להיות בתנועה. אפרופו אמונה, תנועה מביאה תנועה, שהיה במים יוצרת אדוות. דברים קורים כשאנחנו זזים ואיכשהו יש גם שמש וקרטיב. תהיו בתנועה. אין צורך להגיע לשום מקום, יש צורך לכוון.

10. לפעמים נגמר האוויר, ומותר לנוח. כדאי לחשוב על חידושים שיכניסו כיף לעשיה העסקית. כשכיף לנו – אנחנו קמים שוב, ומשהו בעשיה ובחשיבה פורץ מחדש.

11. קרם הגנה – הגנה מפזיזות, מסביבות רעילות, מקולות מחלישים. עם השנים את מבינה איך להגן על עצמך, וממה, ואיך כן לייצר אינטראקציות שמקיפות אותך באנרגיה מקדמת, כזו שתוכלי לעוף בה מבלי להיתקע בספינת קיטור.

12. שוטף פלוס – הקללה של העצמאים. אין לי משהו טוב להגיד על זה, רק שתשלחו את כל הטפסים בזמן, ותתפללו שזה יהיה שוטף פלוס, ולא שוטף כפול.

13. כל אדם הוא לקוח פוטנציאלי, נקודה. ספרו, דברו, שווקו. זה יחזור אליכם. ותזכרו, אין מישהו שיודע לשווק אתכם טוב כמותכם!

14. בריכה עירונית יכולה להפוך לנהר. זהו הזדמנויות, ותגידו "כן". רוב, אם לא כל, ההצלחות העסקיות שלי, הן מלומר "כן" להזדמנויות. הקשיבו לדלתות שמאותתות לכם, והיכנסו בהן. מקסימום תגלו עולם חדש ליצור בו עוד.

אהבת? התחברת? מוזמנת לשלוח את המילים לעוד עצמאית בודדה ויזמית בנשמתה.

ממני, אסתי ליסיצין, שחקנית מופרעת קשב, מאלתרת ויוצרת. בעלת המופעים "אילתור ברגע" ו"חתונת הקשב", ספוקניסטית קומית, כותבת, משוררת ויזמית בכל חלקי נפשי.

תגיות:עבודהעצמאית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה