חדשות בעולם

ג'ו ביידן: "אני ציוני. אם לא הייתה ישראל, כל יהודי היה בסכנה"

בריאיון ראשון לתקשורת אחרי ניסיון ההתנקשות ביריבו דונלד טראמפ, אמר נשיא ארה"ב: "הוא מדבר על זה שיהיה טבח ומרחץ דמים אם יפסיד. אם הירי ישפיע על תוצאות הבחירות? אני לא יודע"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אם לא הייתה ישראל, כל יהודי בעולם היה בסכנה. לכן יש צורך שהיא תהיה חזקה, שיהיה מקום בטוח ליהודים. ולא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני". כך אמר הלילה (בין שני לשלישי) נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בראיון לרשת קומפלקס. ביידן נשאל בראיון אם הוא ציוני והשיב בחיוב.

ביידן ערך הלילה ראיון גם ברשת NBC, זאת לראשונה אחרי ניסיון ההתנקשות ביריבו במערכת הבחירות, דונלד טראמפ. אחרי שאמר כי הוא שמח שניצל, ביידן הדגיש כי "טראמפ מדבר על זה שיהיה מרחץ דמים אם יפסיד".

"יש כל כך הרבה אלימות עכשיו", הוסיף ביידן. "אין מקום לאלימות בפוליטיקה בארצות הברית ובכלל. הגענו לנקודה שבה זה כבר הפך לנפוץ מדי. לא התנקשות, אלא לדבר על אלימות. אני לא עוסק ברטוריקה הזאת, אבל יריבי עוסק בה. הוא מדבר על זה שיהיה טבח ומרחץ דמים אם יפסיד ומדגיש שהוא הולך לסלוח על אלימות פוליטית ולחנון את מי שנעצרו ונשפטו בגלל אירועי הקפיטול".

על השיחה שלו עם טראמפ אמר: "סיפרתי לו כמה הייתי מודאג ורציתי לוודא שהוא מרגיש טוב. טראמפ "נשמע טוב, הוא אמר שהוא בסדר והודה לי על שצלצלתי. אמרתי שאני, ג'יל וכל המשפחה מתפללים בשבילו ועומדים לצדו".

בהמשך, הוא נדרש לשאלה אם הירי לעבר יריבו ישפיע על תוצאות הבחירות, וענה: "אני לא יודע, וגם אתה לא יודע", אך הוסיף כי "אולי זו הייתה טעות לומר ש'זה הזמן לשים את טראמפ במוקד'". ביידן הבהיר כי "כוונתי הייתה להתמקד בו ולהתמקד בדברים שעשה ועושה. להתמקד במדיניות שלו ובשקרים הרבים שאמר בעימות. אני לא זה שאמר שלא יקבל את תוצאות הבחירות באופן אוטומטי. אתה לא יכול לאהוב את המדינה שלך רק כשאתה מנצח. אני לא הבחור שאמר 'אני רוצה להיות דיקטטור ביום הראשון'. אני לא זה שסירב לקבל את תוצאות הבחירות. אני לא מי שאמר שהוא לא יקבל את תוצאות הבחירות האלו באופן אוטומטי. אתה לא יכול לאהוב את המדינה שלך רק כשאתה מנצח. ולכן רציתי להתמקד בזה"".

תגיות:דונלד טראמפג'ו ביידןארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה