חדשות בעולם

האנטישמיות בצרפת: "קוראים לילדי חב"ד 'יהודים מלוכלכים'"

מעל 3,700 תיקי עלייה של יהודי צרפת נפתחו מתחילת המלחמה. ראש הקהילה היהודית טוען: "האווירה כלפי היהודים היא לעתים בלתי נסבלת. יהודים רבים ברחבי צרפת מעוניינים לעלות ארצה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האנטישמיות בצרפת, ובאירופה בכלל, עולה מאז תחילת המלחמה, ולכן חלק מיהודי צרפת רוצים לעלות ארצה. בתשעת החודשים שחלפו מאז פרוץ המלחמה, מעל 3,700 יהודים פתחו תיק לעלייה לישראל.

גם תוצאות הבחירות בצרפת לא שינו את העניין, וגרמו ליהודים רבים במדינה לתהות אם כדאי להם להישאר שם. לאחר שני סבבי בחירות, אזרחי צרפת העניקו את המנדט למפלגת השמאל המאוחד (מזוהה עם השמאל הקיצוני). הימין הקיצוני העלה חששות בקרב אזרחי צרפת, ולכן הם בחרו במפלגה שנחשבת לאנטישמית, מה שהעלה לא מעט חששות בקרב יהודי צרפת.

בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות טענו אתמול (שני) כי 200 אלף בני אדם עשויים לעזוב את צרפת, כש-60 אלף יהודים עשויים להגיע מיידית.

בדיון השתתפה דבורה אלחדף, מורה בבית ספר יהודי בצרפת. היא סיפרה כי "רק ביום שישי האחרון היו ילדים בקייטנה של חב"ד שהוטרדו על ידי ילדים מקומיים, בני 10. הם דחפו את ילדי הקייטנה היהודים תוך כדי שקראו לעברם 'יהודים מלוכלכים'".

"בתקופה האחרונה אנחנו עדים לגילויי אנטישמיות גוברים נגד יהודים. מספר התקריות האנטישמיות ברחבי צרפת זינקו פי 4", אמר אלברט מיארה, ראש הקהילה היהודית בדרום פריז. "כיום אין סכנת חיים מידית ליהודים בצרפת. באזורים ספציפיים, במיוחד בפרברים, המצב מתדרדר בהתמדה מזה שני עשורים. האווירה כלפי היהודים היא לעתים בלתי נסבלת. יהודים רבים ברחבי צרפת מעוניינים לעלות לישראל, אך חוששים לעשות זאת בשל קשיי הקליטה בעיקר בתחום הדיור".

הרב משה סבאג, שמשמש כרב בית הכנסת הגדול בפריז, סיפר: "אנשים בקהילה היהודית מעדיפים להסתיר את הסממנים היהודיים שלהם כאשר הם נמצאים במרחב הציבורי. היהודים המקומיים מאוד אוהבים את התרבות הצרפתית ואת השייכות שלהם למדינה, לכן מאוד קשה להם לפעמים לעלות לישראל".

תגיות:צרפתאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה