הרבנית חגית שירה

יש שפע בשפע לכולם, רק שצריך לבקש – אבל באמת

אם לא תבקשי, איך תקבלי? כל דבר שאת צריכה – תבקשי, תעוררי את הדברים מלמעלה. השמיים הם כמו באר ענקית, יש שפע בשפע לכולם

אא

מדבר... חום אימים, שרב כבד ורוח חמה על הפנים...

כמה זמן? ארבעים שנה! איך שרד עם שלם? מאיפה מים, אוכל וצל? אומרת הגמרא:"...שלושה פרנסים טובים עמדו לישראל, אלו הן: משה ואהרן ומרים. וג' מתנות טובות ניתנו על ידם, ואלו הן: באר וענן ומן. באר בזכות מרים, עמוד ענן בזכות אהרן, מן בזכות משה... (תענית ט ע"א).

הדרך הייתה נעימה, היה הצל מהענן, מן ירד משמיים ומים עלו מהבאר הסגולית...

 אני רוצה, אחותי היקרה, לספר לך, איך נתנה הבאר מים. אומר הזוהר הקדוש: "בשעה שהיו ישראל חונים ורוצים מים, עומדים עליה (על הבאר) ואומרים שירה. ומה אומרים? עלי באר. העלי מימיך להוציא מים לכל ולהיות מושקים ממך. וכן אומרים שבח של באר..." (זוהר בפרשתנו). אומר הזוהר הקדוש שהבאר לא הייתה מתעוררת להוציא להם מים עד שהם היו מעוררים אותה בבקשה ובשבח, ומכאן מלמד אותנו רבי שמעון שכל מי שרוצה לעורר דברים מלמעלה, הכוונה להוריד שפע מלמעלה – שיבקש! שיעורר! שישבח!

במילים פשוטות יותר: אם לא תבקשי, איך תקבלי? כל דבר שאת צריכה – תבקשי, תעוררי את הדברים מלמעלה. השמיים הם כמו באר ענקית, יש שפע בשפע לכולם, רק שצריך לבקש – אבל באמת.

ממשיך כאן הזוהר ואומר: "דבר אמת היו אומרים... מכאן למדנו, כל מי שרוצה לעורר דברים של מעלה, בין במעשה בין בדיבור – אם אותו מעשה או אותו דיבור לא נעשה כראוי, לא מעורר דבר... מעטים אלו שיודעים לעורר והקדוש ברוך הוא קרוב לכל היודעים לקרוא לו ולעורר הדבר כראוי..." (שם). את מבינה? התפילה הזו, הבקשה, היא אומנות שרק מעטים יודעים אותה. רק מעטים יודעים לעורר שפע מלמעלה.

איך עושים את זה? רבי שמעון אומר פסוק אחד, והוא הסוד, הוא אומנות התפילה והבקשה: "קרוב ה' לכל קוראיו, לכל אשר יקראוהו באמת". הפסוק הזה הוא סוד התפילה, להאמין שהשם קרוב, ולא משנה כמה נמוך את נמצאת. אומר הרד"ק, ומה זה באמת? שיהיו פיו ולבו שווים, לבקש ולכוון במילים שאת אומרת... להאמין באמונה שלמה שהשם אוהב אותך איך שאת, ושומע אותך ורוצה לעזור לך, להשתדל שהתפילה תהיה חלק בלתי נפרד מהחיים שלך, לפתוח את היום בבא"ר – באור ראשון – במודה אני, בברכות השחר ובתפילה, ולסיים את היום בבא"ר – בידך אפקיד רוחי. מדהים.

בטורים הבאים נבאר את ברכות השחר, את ה"באור ראשון" (ר"ת באר). נלמד את סודותיה של כל ברכה וברכה מברכות השחר, ונזכה לשפע ושמחה.

 

תגיות:בקשההרבנית חגית שירהתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה