דודו כהן

צריך להיות עיוור כדי לא לראות את נבואות אחרית הימים מתממשות בימינו

"הגליל ייחרב והגולן יישום, ואנשי הגבול יסובבו מעיר לעיר ולא יחוננו, וחכמת סופרים תסרח, ויראי חטא ימאסו" - יש תיאור מדויק יותר לימים אלה מאשר התקופה הנוכחית?

(קרדיט: לובי 1701)(קרדיט: לובי 1701)
אא

כשהתחלתי את מסע החזרה בתשובה שלי, אי שם לפני שני עשורים, נמשכתי מאוד לחלקים המסתוריים יותר ביהדות: החיים שאחרי החיים, גלגול נשמות, תחיית המתים, ואיך לא - נבואות אחרית הימים. כבר אז היה ניכר שאנחנו נמצאים בתקופה היסטורית, אבל כמה מהתיאורים של ימות המשיח באותה תקופה עדיין לא התממשו, וגם היה קשה לדמיין אותם. באמת הגליל יחרב? באמת אנשי הגבול יעזבו את בתיהם ויעברו מעיר לעיר?

ללא ספק, אנחנו חלק מתקופה היסטורית משמעותית ביותר בעם ישראל ובעולם כולו. אין יהודי אחד שלא יזכור למשך כל ימי חייו איפה בדיוק היה כששמע לראשונה על הזוועות שהתרחשו בשמחת תורה תשפ"ד. ובכלל, מה שהיה הוא לא מה שיהיה. אשתי יכולה להעיד שמיד אחרי ששמענו על גירוש המתפללים ביום כיפור בתל אביב, אמרתי לה שזה לא יעבור בשתיקה משמיים. אין מצב ששנאת היהדות הזו תמשיך ככה ותעבור כאילו כלום לא קרה. לצערי, כמובן שהיו סיבות נוספות רבות לצרה שהתרגשה עלינו, אבל אין לי ספק שלגבולות שנחצו כאן בהסתה, בשיח המפלג ובשנאה היוקדת בשנה וחצי האחרונות - היה חלק בהסתר הפנים הזה. כפי שאומר הרב מאיר ישראל לאו - "אנחנו אלופים בלמות ביחד, אבל לא יודעים לחיות ביחד". 

וזה הזמן של כולנו להחליט לאיזה מחנה אנחנו שייכים. אפשר להיתפס להמון טיעונים למה לא להתחזק - אני לא מבין, קשה לי, החרדים האלה וכן הלאה - אבל מול משהו אחד גם יאיר לפיד יתקשה לעמוד: מול נבואות אחרית הימים, שממתמשות לנגד עינינו באופן די מבהיל. את התיאורים של "הגליל יחרב והגבלן (הגולן) יישום" אני מכיר המון זמן, והנה זה קורה בימינו ממש. הגליל סופג פגיעות חמורות, שריפות נוראיות משתוללות, בתים שלמים מושמדים, והדבר לצערנו יחריף עשרות מונים כשתפרוץ המלחמה מול החיזבאללה ולבנון (ואם זה לא קרה עד שהטקסט הגיע אליכם - תהיו בטוחים שזה יקרה ממש בקרוב). גם הנבואה על המפונים מצמררת עד כמה שהיא מדויקת - "אנשי הגבול יסובבו מעיר לעיר ולא יחוננו". וכמובן שזה קורה תוך החרפת היחס כלפי תלמידי חכמים ויראי החטא - "חכמת סופרים תסרח, ויראי חטא ימאסו".

והנה עוד קצת נבואות מהתלמוד (מסכת סוטה מ"ט) "בעקבות משיח: חוצפא יסגא, והיוקר יאמיר, הגפן תתן פריה והיין ביוקר… נערים פני זקנים ילבינו, זקנים יעמדו בפני קטנים, בן מנוול אב, בת קמה באמה, כלה בחמותה. אויבי איש אנשי ביתו. פני הדור כפני הכלב... בן אינו מתבייש מאביו".

פשוט מצמרר לקרוא את הדברים על דור שחלקו הגדול כל כך חצוף, כל כך פרוץ, נטול גבולות, נטול בושה. בנוסף לכך, יוקר המחיה מתואר כאן במדויק. למרות שהגפן תתן פריה (כלומר, יהיה יבול ויהיה כביכול שפע) - היין יהיה ביוקר. ואלה כמובן לא הנבואות היחידות. ישנן נבואות נוספות בגמרא ובזוהר, שמוכיחות שאנחנו ממש בעיצומה של התקופה שעם ישראל יחל אליה - וגם חשש ממנה בו זמנית - במשך אלפי שנים.

זו בעצם הנחמה היחידה: אם הנבואות הקשות של אחרית הימים מתגשמות כרגע, אזי גם הנבואה על ביאת המשיח בוודאי תתממש, ללא כל ספק. אם עם ישראל חזר לארצו אחרי 2000 שנות גלות, אם הצלחנו לשרוד ככבשה בין 70 זאבים בניגוד לכל הגיון "טבעי", אם כל הנבואות על המפונים, הגליל וגלות ישמעאל מתגשמות לנגד עינינו - אז אפשר להתנחם בעתיד. למרות כל הצרות והאסונות שמתרגשים עלינו, בהמשך יבואו ימים טובים, משיח, בית המקדש, תחיית המתים ושאר בשורות הנחמה שיבהירו לנו, לא בעוד הרבה זמן, עד כמה צדקנו כשהלכנו בדרך האמת.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:מלחמהדודו כהןצפוןמפונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה