חדשות בארץ

הצעת חוק: המדינה לא תממן ייצוג לאסירים ביטחוניים

בשבוע שעבר קבע בית המשפט כי על המדינה לנמק מדוע לא תממן את ייצוגם של מחבלי הנוח'בה העצורים בישראל. ועדת החוקה הגיבה באישור הצעת חוק המונע את המימון

שמחה רוטמן (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)שמחה רוטמן (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ועדת החוקה אישרה היום (שלישי) פה אחד, לקריאה ראשונה, את הצעת החוק למניעת מימון ייצוג אסירים ביטחוניים. החוק יחול על כל מי שנחשד או הואשם בטרור החל מ-7.10.23.

לפי הצעת החוק: "מי שאינו תושב או אזרח ישראל, שחשוד או נאשם בביצוע עבירת טרור, שימונה לו סניגור מכוח חוק, שכרו של הסניגור ישולם מכספים שיוקפאו מתוך הכספים שנועדו לרשות הפלסטינית.

היו"ר שמחה רוטמן הסיר מהצעת החוק את החלק שנגע לחובת מינוי הייצוג, לדבריו כדי שלא להעמיד את השופטים במצב בו יהיה עליהם להכריע בנושא. רוטמן הבהיר כי חשיבות ההצעה היא במניעת מימון המדינה: "הקואליציה וגם חלקים באופוזיציה רואים חשיבות בקידום הצעת החוק, ולכן נקדמה במהירות האפשרית עוד לפני סיום המושב".

גליה חושן, אמה של הדר חושן שנרצחה בנובה, שהשתתפה בדיון המקדמי, טרם ההצבעה על הצעת החוק, אמרה לנוכחים: ": "בג"ץ הורה על מימון סניגורים לנוח'בות? זה מתחיל להיראות כרוע מכוון. אנחנו הקורבנות. הבת שלי נרצחה ועכשיו אני כמשלמת מיסים אצטרך לממן סניגורים לרוצחיה? זה חולני ועיוות מוסרי".

כזכור, הסניגוריה הציבורית הודיעה לפני מספר חודשים כי מתוך עקרון היא לא מוכנה לייצג את המחבלים. חלק מהם ייוצגו על ידי עורכי דין פרטיים ואלה פנו לבית המשפט ודרשו כי המדינה תממן את שכרם.

תגיות:ועדת החוקהמימון מחבליםהצעת חוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה