חדשות בארץ

מועמדו של טראמפ לתפקיד סגן הנשיא: תומך בישראל אך קורא לסיום המלחמה בעזה

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הודיע כי הסנאטור ג'יי די ואנס הוא המועמד שלו לתפקיד סגן הנשיא, אם הרפובליקנים יזכו בבחירות. הסנאטור מאוהיו נחשב לידיד ישראל והבטיח להמשיך לסייע לה

ג'י די ואנס (צילום: אתרו האישי בסנאט בארה"ב)ג'י די ואנס (צילום: אתרו האישי בסנאט בארה"ב)
אא

הנשיא לשעבר בארה"ב, דונלנד טראמפ, שזכה אמש רשמית במועמדות מטעם המפלגה הרפובליקנית, לקראת הבחירות לנשיאות בחודש נובמבר הקרוב, בחר את סגנו המיועד. המדובר בסנאטור ג'יי די ואנס, בן 39 מאוהיו.

ואנס הוא איש מארינס לשעבר, בעל תואר אקדמי בעריכת דין, כתב ספר ואף תסריט לסרט. הוא מקורב לכמה תורמים יהודיים התומכים במפלגה ורק לאחרונה הצליח לגייס 12 מיליוני דולרים, מאותם תורמים, לטובת מסע הבחירות של הרפובליקניים.

הסנאטור הצעיר, שנבחר לתפקידו לפני כשנתיים, הצהיר לא אחת על תמיכתו בישראל, בה ביקר בעבר, אך מתנגד לסיוע הכספי שארה"ב מעניקה לאוקראינה.

הלילה (בין שני לשישי) העניק ואנס ריאיון ראשון לאחר הצגתו כמועמד לתפקיד סגן הנשיא. בשיחה עם "פוקס ניוז" אמר בין היתר כי "הנשיא ג'ו ביידן גרם לכך שלישראל יהיה יותר ויותר קשה לנצח את המלחמה. צריך שיקרו שני דברים: שישראל תסיים את המלחמה וכמה שיותר מהר, כי ככל שהיא נמשכת המצב שלהם הופך קשה יותר. ושנית, להמריץ מחדש את תהליך השלום בין ישראל לסעודיה ואחרות".

לדבריו, הסכמי אברהם שנחתמו בתקופת כהונתו של טראמפ הם כלי הנשק החזק ביותר נגד איראן: "אם אתה רוצה לשים את איראן במקום צריך לייבש את כספי הנפט שלהם וצריך לתת לישראלים ולמדינות ערב הסוניות לעבוד יחד". ואנס הוסיף כי ממשל ביידן הפשיר בעבר שישה מיליארד דולר עבור איראן וציין: "אני מאחל לחברים שלנו בישראל בהצלחה, אבל יותר מכל הלוואי שהם לא היו נלחמים נגד כלי נשק שנקנו בכסף שלנו".

תגיות:ג'י די ואנסמועמד לסגן נשיא ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה