חדשות בארץ

היועמ"שית לבג"ץ בסוגיית בדיקת אירועי שמחת תורה: "בדיקה כפולה אינה רצויה"

גלי בהרב-מיארה הגיבה לעתירתה של התנועה לאיכות השלטון, הדורשת לעצור את בדיקת מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן. היועמ"שית מבקשת מהשופטים: "לא לפגוע באפשרות להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת אירועי מלחמת חרבות ברזל"

פעולה בעזה (צילום: דובר צה"ל)פעולה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

שופטי בג"ץ ידונו מחר בעתירתה של התנועה לאיכות השלטון, הדורשת כי מבקר המדינה מתניהו אנלגמן יעצור את הביקורת לבדיקת אירועי המתקפה על העוטף בשמחת תורה.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הגישה תגובה מעודכנת לבג"ץ המתמקדת בסוגיית סמכות המבקר ובשאלת היחס בין עבודת הביקורת שלו לבין אפשרות הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית.

בחוות דעתה מציינת מיארה כי אם יוחלט על מתן אישור למבקר לפתוח בבדיקה, "יש לוודא כי לא תיפגע מראש האפשרות לבחון את אירועי מלחמת חרבות ברזל באמצעות ועדת חקירה ממלכתית".

העותרות טוענות כי "בעת הזו יש להימנע מעריכת הבדיקה סביב האירועים, בזמן שהלחימה עוד בעיצומה". הן אף טענו כי המבקר אינו הגורם המתאים לערוך בדיקה שכזו, בשל אופי הנושאים שנכללו בה, היקפה ועיתויה ואלו מחייבים חקירה מקצועית ויסודית על ידי ועדת חקירה ממלכתית.

כזכור, היועצת המשפטית לממשלה הודיעה לבג"ץ בחודש מאי, בשם גופי הבטחון, כי עמדת גופי הביטחון, שב"כ וצה"ל, היא כי קיום הביקורת של מבקר המדינה על המלחמה בעזה בעת הזו, תוביל לפגיעה משמעותית ביכולת התפקודית של גופי הביטחון - ולפגיעה במלחמה.

בחודש שעבר, שופטת בית המשפט העליון, גילה כנפי שטייניץ, החליטה להקפיא זמנית את הליכי הביקורת של מבקר המדינה על תפקוד צה"ל ושב"כ ב-7 באוקטובר, עד לדיון.

בתגובה המשלימה של מיארה היא מציינת כי "יש לקבוע את מועד תחילת ביצוע הביקורת, וכן את שלביה ואופן התנהלותה, באופן שיבטיח את יכולת התפקוד של צה"ל והשב"כ והצרכים הביטחוניים של המדינה. אין מחלוקת כי למבקר סמכות לבקר את גופי הביטחון בהתאם להוראות החוק, אך נוכח המצב החריג מאוד שבו מצויה המדינה, יש לקבוע את מועד תחילת ביצוע הביקורת, וכן את שלביה ואופן התנהלותה, באופן שלא ישבש את מאמצי הלחימה, בשים לב לתמונה המבצעית וכיווני התפתחות המלחמה".

מיארה הוסיפה כי "בדיקה כפולה או מקבילה של אותה הסוגייה על ידי מבקר מדינה וועדת חקירה ממלכתית, ככל שתוקם, אינה רצויה ותהא בעלת השלכות ציבוריות שליליות".

תגיות:מבקר המדינהגלי בהרב מיארהעתירה לבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה