חדשות בארץ

מבקר המדינה: מצלמות רחוב מתצפתות גם על הבתים

בדו"ח מבקר המדינה נטען כי המצלמות שהציבו הרשויות מסוגלות לראות את הנעשה בבתים, דבר המפר את הפרטיות

מצלמות רחוב, אילוסטרציה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)מצלמות רחוב, אילוסטרציה (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן פרסם היום (שלישי) דו"ח ביקורת על הנעשה ברשויות המקומיות. אחד הפרקים עסק בהצבת מצלמות אבטחה על ידי הרשויות, בשטחים ציבוריים.

בדיקת המבקר העלתה כי ישנן מצלמות מעקב שבהן ניתן לראות גם מרחבים פרטיים, וזאת בניגוד להוראות ותוך הפרת צנעת הפרט.

המבקר ציין כי השימוש במצלמות מעקב צבר תאוצה כחלק מהניסיון למנוע עבירות ופגיעה באזרחים במרחב הציבורי. בירושלים למשל פועלות 3,800 מצלמות במרחב הציבורי, בערים אחרות נע מספרן סביב האלפיים ויותר, תלוי בגודל הרשות.

על פי המבקר "למרות הניסיון להגדיל את תחושת הביטחון האישי, נמצאו לא מעט ליקויים בבדיקה". נמצא כי ניתן לבצע במצלמות המעקב שנדגמו צילומי תקריב למרחבים פרטיים, דבר שעלול לגרום לפגיעה בפרטיות התושבים. המבקר ציין כי הרשות להגנת הפרטיות הורתה לרשויות להציב את המצלמות במקום ובזווית שיכסו רק את השטחים הרלוונטיים למטרת הצבת המצלמות.

בבדיקה שערך מבקר המדינה נמצא כי בכל הרשויות שנבדקו ניתן לבצע במצלמות המעקב שנדגמו צילומי תקריב למרחבים פרטיים. הביקורת נערכה בבני ברק, ראשון לציון, חיפה, נשר, ודאליית אל-כרמל. המבקר ציין כי הרשויות שנבדקו לא בחנו בכל פעם שהתכוונו להציב מצלמות את מידת הפגיעה בפרטיות ודרכים להקטינה.

אנגלמן כתב בדו"ח כי "על הרשויות שנבדקו לבחון את הימצאותם של מרחבים פרטיים בטווח הצילום של המצלמות. במקרים שבהם מצלמות המעקב מכוונות לאזורים פרטיים כגון מבני מגורים, גינות פרטיות ומרפסות, שלא ניתן למנוע את צילומם, עליהן להשתמש בטכניקות הסוואה או לחלופין להגביל את יכולת ההתמקדות של המצלמה".

ליקוי נוסף שנמצא ברשויות הוא התקנת מצלמות מעקב לזיהוי לוחיות רישוי באופן אוטומטי, זאת למרות היעדר הסמכה מפורשת לכך מעבר לסמכותן הכללית בפקודת העיריות.

תגיות:דו"ח מבקר המדינהמצלמות רחוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה