חדשות בארץ

מפרוץ המלחמה: צה"ל חיסל מחצית מהנהגת הזרוע הצבאית של חמאס

על פי נתוני צה"ל, מחצית מהנהגת הזרוע הצבאית של חמאס חוסלה וכ-14,000 מחבלים נפגעו. צה"ל תקף כ-37,000 מטרות מהאוויר בשטח הרצועה, ויותר מ-25,000 תשתיות טרור ואתרי שיגור

לוחמי צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)לוחמי צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

(קרדיט: דובר צה"ל)

צה"ל פרסם הערב (שלישי) נתונים על הפגיעה שספגה הזרוע הצבאית של חמאס במהלך תשעת חודשי התמרון הקרקעי ברצועה. מהנתונים עולה, כי כוחות צה"ל חיסלו ועצרו עד כה כ-14,000 מחבלים. בין המחבלים שחוסלו: שישה מחבלים בדרג מפקדי חטיבות, מעל ל-20 מחבלים בדרג מפקדי גדודים וכ-150 מחבלים בדרג מפקדי פלוגות.

בצה"ל ציינו כי "בזכות מאמץ מודיעיני ומבצעי מדויק ועצים, מחצית מהנהגת הזרוע הצבאית של חמאס חוסלה עד שלב זה של המלחמה בסדרת תקיפות וסיכולים. צה"ל ממשיך במשימה החשובה לרדוף את צמרת בכירי ארגון הטרור חמאס כחלק ממטרת פירוק יכולותיו של הארגון".

(קרדיט: דובר צה"ל)(קרדיט: דובר צה"ל)

עד כה צה"ל תקף כ-37,000 מטרות מהאוויר בשטח הרצועה, ויותר מ-25,000 תשתיות טרור ואתרי שיגור. מרכז האש של פיקוד הדרום, בשיתוף פעולה עם חיל האוויר, מכווין את התקיפות האוויריות לצד ביצוע סגירות מעגל מהירות נגד אתרים מהם שוגרו רקטות לעבר הארץ והכוחות ברצועה.

בצבא הדגישו כי "לצד זאת, צה"ל מרכז מאמץ באיתור מחבלים אשר מתמקמים ומתבססים באתרים רגישים ברחבי הרצועה, ובהם בתי חולים, בתי ספר ומחסות הומניטריים. אלו מנוצלים באופן ציני על ידי מחבלים אשר מנסים להשתמש בהם כמקומות מסתור ובסיסי טרור. התקיפות כנגד תשתיות אלו מבוצע בהתאם לדין הבינלאומי, ותכליתן למנוע שיקום של יכולות ארגוני הטרור".

(קרדיט: דובר צה"ל)

"אגף המודיעין ומערך המודיעין של פיקוד הדרום מפיקים מודיעין איכותי שמאפשר ותומך את לחימת הכוחות המתמרנים בכל רחבי הרצועה. מודיעין זה מאפשר הוצאה לפועל של שורת מבצעים יזומים ופשיטות ממוקדות נגד תשתיות טרור וריכוזי מחבלים, זאת על בסיס אינדיקציות מודיעיניות מדויקות", הוסיפו בצה"ל. "הכוחות בשטח נלחמים במקביל מעל הקרקע ובתת-קרקע. מערך ההנדסה של פיקוד הדרום ייצר תוכנית פעולה למול מערכת התת-קרקע של חמאס ופועל להמשך מיפויה והשמדתה באופן יסודי. עד כה, השמידו כוחות צה"ל עשרות אתרי ייצור ומחרטות, תוואים תת-קרקעיים התקפיים ואסטרטגיים של ארגון הטרור".

(קרדיט: דובר צה"ל)

תגיות:חמאסצה"לחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה