חדשות בארץ

האיש שחקר את סינוואר: "מפקדי חמאס מסוכסכים. הוא רוצה להישאר מנהיג"

מיכה קובי, שחקר בעבר את מנהיג חמאס בכלא: "סינוואר רוצה להמשיך לפגוע כמה שיותר בישראל, לא מעוניין במשא ומתן, רוצה להישאר מנהיג הרצועה ושואף להשיג הפוגה ושביתת נשק ואש"

סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)
אא

מיכה קובי, לשעבר בכיר בשב"כ וחוקרו של יחיא סינוואר בכלא הישראלי, טוען כי "אף אחד לא מתערב לסינוואר בהחלטות שנוגעות לחטופים. על אף השתייכותו לארגון החמאס, הוא עצמו מתנהל כעצמאי, לא מתואם עם שום גורם ולוקח החלטות עצמאיות".

קובי, שמכיר היטב את סינוואר, אמר בריאיון למעריב כי מנהיג ארגון הטרור ברצועה "אינו מקשיב להנהגה המדינית של חמאס בחו"ל, שהרי איסמאעיל הנייה וחאלד משעל אמורים להיות המנהיגים ומפקדי העל של הארגון - אך בפועל סינוואר מחליט על המהלכים, מהסיבה הפשוטה שהוא טיפוס חזק. הוא עושה מה שמתאים לו ומה שמשרת את האינטרס שלו".

בתשובה לשאלה על השיחות שמתנהלות לשחרור החטופים, אמר קובי: "המשלחת הישראלית לקטאר מנהלת שיחות בדוחא - ומצרים וקטאר מעבירות לחמאס את תוכן השיחות, ואילו בחמאס מעבירים אותן לסינוואר. כל ההמתנות בין שיחה לשיחה הן כתוצאה מההתייעצויות עם סינוואר".

קובי העריך כי סינוואר שוהה במנהרות תת-קרקעיות בחאן יונס, מנותק מתקשורת, והגישה אליו כמעט חסומה. "כדי להסכים או לסרב לעסקה, חייבים לקבל את אישורו של סינוואר - המחליט בפועל. כדי להגיע אליו, שולחים אליו שליחים למנהרות התת-קרקעיות בחאן יונס. את עיקרי המסרים הוא מקבל באמצעות אחיו, מוחמד יחיא. עם זאת, קשיי התקשורת בין מנהיגי חמאס גורמים גם לקשיים בהתקדמות בעסקת החטופים. לא לכל המפקדים יש קשר עם סינוואר, ובכלל הם לא מסוגלים לתקשר זה עם זה באופן חופשי, מאחר שיודעים שכל אמצעי תקשורת מהווה סכנה עבורם - ואמצעי להאזנה ולמעקב".

לדברי קובי, "בחודשים האחרונים ארגון הטרור חווה טלטלה, והיחסים הפנימיים בין מפקדי חמאס התערערו. מפקדים רבים חוסלו, נכסים אסטרטגיים של הארגון אבדו, המנהרות קרסו וכך גם השלטון האזרחי. כל המתח הזה מוביל לסכסוכים פנימיים בין בכירי הארגון. סינוואר, מצידו, רוצה להמשיך לפגוע כמה שיותר בישראל, לא מעוניין במשא ומתן עם ישראל, רוצה להישאר מנהיג הרצועה ושואף להשיג הפוגה ושביתת נשק ואש - על מנת לבסס את ארגון הטרור מחדש ברצועה. על אף הפחדים, עמדתו לא משתנה, הוא יילחם עד הכדור האחרון ויעשה הכול כדי שיהיו כמה שיותר אבידות ישראליות".

תגיות:חמאסיחיא סינווארחרבות ברזלמיכה קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה