חדשות בארץ

צה"ל דוחה את פרסום תחקיר ניר עוז, וזו הסיבה

בצה"ל החליטו לדחות את פרסום תחקיר הקרבות בניר עוז, ככל הנראה בעקבות הביקורת הקשה שנמתחה מצד לוחמים מיחידות העילית על תחקיר בארי 

הרס בקיבוץ ניר עוז אחרי מתקפת החמאס ב-7 באוקטובר (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)הרס בקיבוץ ניר עוז אחרי מתקפת החמאס ב-7 באוקטובר (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

לאחר הביקורת הקשה מצד לוחמי הלוט"ר על תחקיר בארי, בצה"ל החליטו לדחות את פרסום תחקיר הקרבות בניר עוז - כך דווח הבוקר (רביעי) ב"ישראל היום".

כזכור, תחקיר בארי שפורסם בשבוע שעבר עורר ביקורת נוקבת מאת לוחמי שלד"ג ולוט"ר על האצבעות המאשימות שהפנה כלפיהם צה"ל. בנוסף עלתה ביקורת ציבורית בעקבות הטלת האחריות על הדרג המבצע ולא על מקבלי ההחלטות. 

כזכור, בתחקיר בארי נטען כי משעות הצהריים ואילך היו כוחות מחוץ לקיבוץ בהמתנה, בעוד בתוך הקיבוץ מסע ההרג נמשך, וכי לוחמי הלוט"ר התעכבו בשער קיבוץ בארי במשך שעה מאז הגעתם לאזור תוך המתנה למפקדם. בתגובה, בכירים ביחידה טענו כי בניגוד לנטען, הלוחמים נכנסו תוך רבע שעה בלבד, ולא חיכו למפקד, אלא הוא שהמתין להם - ומספר דקות בלבד.

תושבים רבים מקיבוץ בארי זעמו על חוסר קבלת האחריות של דרג מקבלי ההחלטות. לדבריהם, "הצבא התנהל ברפיסות, והצמרת הפיקודית צריכה להסיק מסקנות. דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי פתח ואמר 'כשלנו בהגנה על בארי', בצבא גם אומרים שהיה מחדל. חברי כיתת הכוננות של בארי נותרו לבד. כוחות מאסיביים נכנסו לקיבוץ רק 12 שעות מחדירת המחבלים. היה פה מחדל, אנשים נשחטו".

דובר צה"ל מסר בתגובה: "מועד הצגת תחקיר הקרב בניר עוז לרמטכ"ל נדחה לפני הצגת תחקיר הקרב בקיבוץ בארי, מאחר והוא טרם הושלם, ובהתאם לבקשת צוות התחקור לבצע העמקות. הקרב בניר עוז מתוחקר בימים אלו ולכשיסוכם יוצג בשקיפות לקהילת היישוב ולאחר מכן לציבור".

תגיות:ניר עוזבאריתחקיר בארי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה