בריאות ותזונה

מחקר בהרווארד: כיצד סוג הקפה שאתם שותים - משפיע על קבלת ההחלטות שלכם?

האם חשבתם אי פעם שסוג הקפה שאתם שותים יכול להשפיע על אופן קבלת ההחלטות שלכם? למי מומלץ אספרסו, ומי חייב לשקול דווקא נטול קפאין?

אא

תודו שעל זה עוד לא חשבתם: האם יכול להיות קשר בין אופן קבלת ההחלטות שלנו לבין סוג הקפה שאנחנו שותים והטיימינג שבו אנחנו שותים אותו? מחקר חדש מהרווארד טוען בדיוק את זה. מובילי המחקר בדקו לא רק את סוגי הקפה ואופן השפעתם עלינו אלא גם את תופעות הלוואי שיכולות להיות לסוגי הקפה וכן את הטיימינג הנכון ביותר, עבור רוב האנשים. 

ומהן התוצאות? מפתיעות למדי, יש לציין:

סוגי קפה והשפעתם:

מחקר זה מראה כי צריכת קפה עשויה לשפר את יכולת קבלת ההחלטות המהירה, אך גם עלולה להוביל לאימפולסיביות יתירה. השפעות אלו תלויות בכמות הקפה הנצרכת ובסוג הקפה. לדוגמה:

  1. אספרסו: מכיל ריכוז גבוה של קפאין. יכול לסייע בקבלת החלטות מהירה בזכות השפעה מהירה על המוח, אך עלול לגרום לאימפולסיביות גבוהה יותר בשל ריכוז הקפאין הגבוה.
  2. קפה פילטר: מכיל ריכוז בינוני של קפאין. יכול להיות מתאים לאנשים הזקוקים לשיפור מהיר בקבלת החלטות אך עם פחות סיכון לאימפולסיביות יתרה.
  3. קפה נטול קפאין: יכול להציע יתרונות מסוימים של קפה, ללא ההשפעות הממריצות של קפאין. מתאים לאנשים הרגישים לקפאין.

לדברי החוקרים, ההשפעה על אופן קבלת ההחלטות היא שונה מאדם לאדם, שכן לא כל אחד מגיב באותה צורה לקפאין. "ישנם אנשים שיכולים לסבול תופעות לוואי כמו דפיקות לב מואצות, חרדה והתרגשות יתרה אחרי שהם שותים קפה, ולאותם אנשים לא היינו ממליצים לקבל החלטה חשובה מיד לאחר שתיית הקפה. רמות הסובלנות לקפאין עשויות להשתנות מאדם לאדם ולכן חשוב להכיר את התגובות האישיות ולבחון את השפעת הקפה על הגוף לאורך זמן".

מחקר חשוב נוסף שקיבל את הכותרת "Acute and chronic effects of caffeine on performance, mood, headache, and sleep" - מגבה את המידע הזה וכותב כי סוגי הקפה השונים משפיעים אחרת על כל אדם ואדם, ולכן יש לצרוך קפה באופן מתון, היות וצריכה מוגזמת עלולה להוביל לתופעות לוואי כמו אימפולסיביות וחרדות. 

תגיות:קבלת החלטותמחקרמענייןהרווארד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה