חדשות בארץ

משרד החינוך: סיפור גבורתו של אלחנן קלמנזון ישולב בתוכנית הלימודים

אלחנן קלמנזון הי"ד, יחד עם אחיו ואחיינו, הגיע מיוזמתו לקיבוץ בארי ותחת אש חילצו השלושה כמאה בני אדם. תוך כדי אחד מניסיונות החילוץ האחרונים נהרג מירי מחבל. התלמידים ילמדו על סיפורו, שמייצג את סיפור גבורתם של עשרות אזרחים

אלחנן קלמנזון (צילום: דובר צה"ל)אלחנן קלמנזון (צילום: דובר צה"ל)
אא

משרד החינוך הודיע היום (רביעי) כי ישלב בתוכנית הלימודים לתלמידי בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים את סיפור גבורתם של מאות הלוחמים והאזרחים שלחמו בשמחת תורה בקרבות ביישובי העוטף.

על פי משרד החינוך מקום מיוחד יוקדש לסיפורו של אלחנן קלמנזון הי"ד, שמיוזמתו הגיע לקיבוץ בארי, יחד עם אחיו מנחם ואחיינו איתיאל זוהר. השלושה נכנסו ליישוב תחת אש, חילצו ממנו במשך מספר שעות כמאה אזרחים, עד שאלחנן נהרג מירי של מחבל, באחד הניסיונות האחרונים לחלץ מספר תושבים.

עוד ישולב בתוכנית הלימודים נאומו של חתן פרס ישראל, מנחם קלמנזון, שכותרתו היא "את אחי אנוכי מבקש". במשרד החינוך ציינו כי "תלמידי בתי הספר יצפו בנאומו של מנחם בטקס, יעסקו במשמעויות שלו, באתגרים המרכזיים הניצבים בפני החברה הישראלית, כפי שהם משתקפים ממנו, ובערכים החברתיים העומדים בבסיסו: גבורה, ערבות הדדית, שייכות, מחלוקת, גיוון והכלה, תיקון עולם ושותפות גורל".

חומרי הלימוד יילמדו במהלך יום הזיכרון הלאומי לטבח ה-7 באוקטובר, ובמהלך חודש התקומה והגבורה במערכת החינוך, שצוין לראשונה בשנת הלימודים תשפ"ד, לזכרם של חללי ונפגעי ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות הברזל.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:משרד החינוךאלחנן קלמנזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה