חדשות בארץ

נתניהו: "מתקדמים בשיטתיות להשגת יעדי המלחמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא נאום בכנסת, במסגרת דיון אותו יזמה האופוזיציה. על הדרישה להקמת ועדת חקירה אמר ראש הממשלה: "אני רוצה לנצח את חמאס ואחר כך יהיה לנו זמן להתעסק בחקירה"

נתניהו, בדיון היום (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)נתניהו, בדיון היום (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (רביעי) דברים במליאתה כנסת, בדיון מיוחד שיזמה האופוזיציה, הדורשת הקמת ועדת חקירה לאירועי המתקפה על העוטף והקדמת הבחירות.

ראש הממשלה הדף את הטענות לפיהן צה"ל לא מתקדם ומטרת המלחמה אינה משוגת. לדבריו, "אנחנו מתקדמים להשגת יעדי המלחמה, חיסול חמאס והבטחה שעזה לא תהיה איום על ישראל - בזכות הלחץ הצבאי והלחץ המדיני. החמאס אכן בלחץ, הוא בלחץ כי אנחנו מחסלים את המנהרות ואת אלפי מחבליו. חמאס בלחץ כי הוא מבין שאנחנו לא מוותרים אל מול הלחצים העצומים מבית ומחוץ. גם מול ארה"ב התעקשתי לא לעצור את המלחמה".

נתניהו הוסיף כי "אמרו שיש רעיון, שאי אפשר לנצח אותו. יש רעיון שקוראים לו נאציזם, חיסלו אותו. יש ניאו-נאצים אבל את הנאציזם חיסלו, אנחנו הולכים לחסל את חמאס. לא נשאיר רבע מהצבא הנאצי עומד על תילו. נעשה את זה כי אנחנו בדרך לניצחון המוחלט. עמדנו להיכנס לרפיח, אמרו לנו 'תעצרו' - ביידן וכל הקהילה הבינלאומית. במזרח התיכון מעריכים את החזק ולא את החלש. צה"ל מתמיד במכותיו והחמאס מתחיל להתגמש. אמרו לנו שחמאס לא יתגמש, שהגענו לגבול היכולות שלנו, שחמאס לא יסכים לשחרר חטופים בלי שנסכים להפסיק את המלחמה, אבל הוא מסכים".

הוא תקף את האופוזיציה ואמר: "אתם האופוזיציה הייתם נכנעים ממזמן. מוחמד דף היה מסתובב כמנצח. במקום להטיל עליו פצצה הייתם נותנים לו הסכם גז בעזה – כמו שעשיתים בלבנון. ככה לא מנצחים מלחמה, ככה לא עושים משא ומתן. אני נחוש לשחרר את כל החטופים וגם לנצח במלחמה. זה הניצחון המוחלט".

משל הריבה של נתניהו

לסיום דבריו אמר ראש הממשלה: "לפני שאני אגיד את מילת הסיום, אני רוצה להגיד משהו על ועדת החקירה. הגיע לידי מכתב שכתב הדוכס מוולינגטון לממשלה בלונדון. הוא היה בדרך לפורטוגל ונאבק בנפוליאון בדרך לווטרלו ונשלחה אליו הודעה של וועדת חקירה אשר ביקשה ממנו לתת דיווח מדויק על מספר האוכפים לסוסים".

"'אני מאוד מעריך את הבדיקה הזאת ואני רוצה לדווח לכם שיש באמת מחסור של כך וכך ליש"ט'", ציטט נתניהו מהמכתב, "יש גם שאלה של צנצנות ריבה בגדוד אחר, שעדיין לא הגענו למיצוי האמת לגביהן. אבל אני מבקש מכם, מכובדיי, להחליט בין שני דברים, בין שתי משימות: האם אתם רוצים שאני אתעסק במענה לצבא הפקידים שלכם או הם אתם רוצים שאנצח את נפוליאון? תחליטו, כי אני לא יכול לעשות את שני הדברים בבת אחת".

תגיות:בנימין נתניהודיון בכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה