חדשות בארץ

מפתיע: ארגון זכויות האדם נגד חמאס

הארגון, אשר במשך שנים תקף את ישראל פירסם דו"ח הקובע כי חמאס וארגונים פלסטינים ביצעו פשעים נגד אזרחים ישראליים. גורם מדיני בירושלים: "האם האו"ם יתעלם מהדו"ח?"

אתר ההנצחה ליד רעים (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)אתר ההנצחה ליד רעים (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

ארגון זכויות האדם, או בשמו האמריקיני "משמר זכויות האדם", פרסם דו"ח הקובע כי חמאס וארגונים פלסטינים ביצעו פשעים נגד אזרחים ישראליים במהלך המתקפה על העוטף. כך דיווחה היום (רביעי) רשת cnn.

הדו"ח שפורסם מפתיע, שכן לאורך השנים האחרונות הארגון, הנחשב עצמאי בפעילותו אך האו"ם נעזר בו רבות, פרסם דוחות רבים ואנטי ישראליים. בכירים לשעבר בארגון, שהתפטרו ממנו, בהם פעילים ומנהלים יהודיים, האשימו לא אחת את הארגון באנטישמיות מוצהרת.

על פי הדיווח, בדו"ח שפורסם היום קובע הארגון כי "הזרוע הצבאית של חמאס, ולפחות ארבעה ארגונים פלסטינים נוספים, ביצעו פשעים נגד האנושות ופשעי מלחמה במהלך המתקפה על יישובים בישראל". הארגון מציין רצח אזרחים וחטיפתם של אחרים.

על הדו"ח חתומה אידה סוייר, מנהלת "מצבי חירום, משברים וקונפליקטים בעת מלחמה". לדבריה, המתקפה שנוהלה בידי החמאס תוכננה לרצוח אזרחים ולחטוף כמה שיותר אחרים.

חמאס פרסם הודעת תגובה לדו"ח וציין בה: "אנו דוחים את מסקנות הדו"ח, רצוף השקרים, שאינו מתייחס לכיבוש ולפשעי המלחמה של ישראל בעזה. אנו דורשים התנצלות".

בירושלים לא הגיבו רשמית לדו"ח, אולם בדיווח צוטט "גורם מדיני" שתהה: "האם האו"ם ייעזר במסקנות הדו"ח?".

תגיות:דו"ח טבח בעוטףארגון זכויות האדם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה