חדשות בארץ

מנכ"ל הליגה נגד השמצה: "אנשי חינוך בכירים עומדים מאחורי גל האנטישמיות"

ג'ונתן גרינבלט נחת בארגנטינה להשתתף בטקס הזיכרון לנרצחי הפיגוע בבניין הקהילה היהודית. מאשים פרופסורים באוניברסיטאות בקידום "שנאת ישראל"

ג'ונתן גרינבלט ( צילום: Miriam Alster/FLASH90)ג'ונתן גרינבלט ( צילום: Miriam Alster/FLASH90)
אא

מנכ"ל הליגה נגד השמצה, יונתן גרינבלט, ציין היום (רביעי) כי בשנתיים האחרונות נרשם זינוק של 900 אחוזים באירועים אנטישמיים ברחבי העולם, בעיקר בארה"ב. הנתונים עלו בהיקף גבוה מאז החלה מלחמת חרבות ברזל. גרינבלט אמר את הדברים בריאיון שהעניק לעיתון לה נסיון בארגנטינה, אליה הגיע כדי להשתתף בטקס הזיכרון לפיגוע שאירע במדינה הדרום אמריקנית לפני 30 שנה.

כזכור, ב-18 ביולי 1994, הניח מחבל מהחיזבאללה מכונית תופת בכניסה למטה הקהילה היהודית בבואנוס איירס. כתוצאה נהרגו 85 בני אדם ונפצעו 330. לאורך השנים קבעו גורמי החקירה במדינה כי איראן והחיזבאללה עומדים מאחורי הפיגוע אולם איש לא הועמד לדין.

התביעה הכללית של ארגנטינה דרשה מהאינטרפול צווי לעצור ולהסגיר לידיה חמישה בכירים איראניים ובכיר בחיזבאללה בשל מעורבותם בפיגוע. המבוקשים הם: עלי פלחיאן – שר המודיעין והביטחון, מוחסן רזאי – מפקד "משמרות המהפכה". אחמד וחידי – מפקד "כוח קודס", אחמד ריזא אסע'רי – מזכיר שלישי בשגרירות האיראנית בבואנוס איירס, מחסן רבאני – נספח התרבות האיראני בארגנטינה ועימאד מורנייה – ראש מודיעין החוץ של חזבאללה, וסגנו הצבאי של חסן נסראללה. מורנייה חוסל בלבנון ב-2008.

גרינבלט: "אפשר לבקר את הממשלה בישראל, אבל לשנוא יהודים זה דבר אחר"

מנכ"ל הליגה נגד השמצה ציין בריאיון כי רבים מהמפגינים נגד ישראל, בעיקר בארה"ב, מונעים משנאה ליהודים. לדבריו, "אפשר לבקר פוליטית את המדיניות הישראלית ואת הממשלה. זה חלק מהדמוקרטיה. אבל לשנוא יהודים זה דבר אחר. חמור יותר".

גרינבלט סיפר כי לאורך השנים נאספים הנתונים על האנטישמיות, אולם מאז 2022 עבודת ריכוז הנתונים גברה. "התקריות באות לידי ביטוי בשלושה אופנים. הטרדה וביזוי, אמירות גזעניות ותקיפה מילולית. היו גם מספר מקרי תקיפה אלימה. אנו רואים עלייה של 900 אחוזים במקרים מאז 2022 וכמובן שמאז תחילת מלחמת חרבות ברזל התקריות גברו".

על פי הליגה נגד השמצה, ניתוח מאפייני התקריות, המניעים והאווירה הציבורית, מעלה שלא מעט פוליטיקאים, מימין ומשמאל במפה הפוליטית, בעיקר האמריקנית, הם בעלי גישה שלילית ליהודים. גרינבלט טוען כי חלק מונעים מעצם היותם אנטישמיים, ואחרים בשל היותם שבויים בקונספירציות. לדבריו, "חלק מאותם פוליטיקאים, כמו אזרחים מהשורה, מאמינים שליהודים יש חלק בתחלואות החברתיות שיש באמריקה, חלק נאחזים באותן ידיעות שיקריות ברשתות החברתיות".

מנכ"ל הליגה הביא בריאיון דוגמה לעלייה בתקריות אנטישמיות בזמן פרוץ מגפת הקורונה. הוא סיפר כי היו שהאשימו את היהודים בהפצת המגפה. לדבריו, כעת הם מצאו סיבה אחרת: "מאז השביעי באוקטובר, במקום לגנות את חמאס, האנטישמיים מאשימים את ישראל בביצוע טבח בעזה, ובגרימת המתקפה על יישובים ישראליים".

"המארגנים את המפגינים נגד ישראל מודעים היטב לקריאה מהנהר עד לים. הם יודעים שזה ביטוי שחמאס המציא וזה אומר השמדתה של מדינת ישראל. בנוסף, יש המון צביעות. רוסיה הפגיזה שבוע שעבר בית חולים לילדים באוקראינה ונהרגו כחמישים ילדים. אף אחד מאלו המפגינים בארה"ב לא יצא נגד רוסיה. גם במדינות אחרות בעולם לא יצאו להפגין ברחובות".

לסיום, הדגיש גרינבלט כי פרופסורים באוניברסיטאות בארה"ב מעודדים את השנאה לישראל: "סטודנטים התומכים בשמאל הקיצוני משתפים פעולה עם תומכי חמאס ומוסלמים קיצוניים. פרופסורים באותן אוניברסיטאות, אנשי חינוך בכירים, לא רק שלא גינו את השנאה, הם אף השתתפו ועודדו את המחאה האנטישמית".

תגיות:הליגה נגד השמצהג'ונתן גרינבלט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה