חדשות בארץ

הושמדה מנהרת הטרור ממנה ניסו לחדור מחבלי חמאס בחודש יוני האחרון

המנהרה, 200 מטרים מכרם שלום, התגלתה כשתצפיתניות זיהו מחבלים יוצאים ממנה. שלושה מהם חוסלו בקרב בו נהרג גשש החטיבה הדרומית, רב-סמל בכיר זייד מזאריב

פיר המנהרה (צילום: דובר צה"ל)פיר המנהרה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל עדכן היום (רביעי) כי הושלמה מלאכת השמדת תוואי המנהרה ממנו ניסו בחודש שעבר לחדור ארבעה מחבלי חמאס לשטח הארץ. ניסיון החדירה סוכל על ידי לוחמי גדוד הסיור המדברי. הלוחמים ניהלו קרב עם המחבלים. במהלך קרב זה נהרג גשש החטיבה הדרומית, רב-סמל בכיר זייד מזאריב.

פיר המנהרה, שנמצא כ-200 מטרים מהגבול, מול כרם שלום וחולית, נחשף לאחר שתצפיתניות זיהו את יציאת המחבלים והכווינו את הכוחות שחיסלו שלושה מהם. מחבל רביעי נמלט לרפיח.

(צילום: דובר צה"ל)

המחבלים זוהו בתנאי ערפל כבד על-ידי התצפיתניות כשהם חמושים בנשק מסוג קלצ'ניקוב וב-RPG. הכוח של גדוד הסיור הבדואי, שאחראי על הגזרה הזו, איתר אותם, נלחם בהם ובסיוע כלי טיס בלתי מאויש, פגע בהם.

התוואי, שהגיע עד לפאתי רפיח, הושמד בפעילות משותפת של כוחות יחידת ההנדסה של אוגדה 143, יחידת יהל״ם וגדוד הסיור המדברי בחטיבה הדרומית. התוואי הוא חלק מתוואי נוסף באורך של כ-3 קילומטרים שהושמד על-ידי כוחותינו בעבר. בתוואי נמצאו הסתעפויות, דלתות הדף, חלל שהייה ותשתיות חשמל שהיו בשימוש החמאס.

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:השמדת מנהרהרפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה