פיתוח האישיות

מי מצליח יותר, "אנשים של בוקר" או "אנשים של לילה"?

מחקר חדש בדק מי יכול להגיע להישגים גבוהים יותר, אנשים שמתעוררים מוקדם בבוקר ומסוגלים לתפקד, או אלה של שעות הלילה. אלה התוצאות

אא

מספרים שהעולם מתחלק לשניים: "אנשים של בוקר", כאלה שערים, חדים ומפוקסים בשעות הראשונות של היום, שמסוגלים להתעורר מוקדם לעבודה ולהיות יעילים מאוד בשעות המוקדמות, והקבוצה השניה – "אנשים של לילה", אלה שמסוגלים להיות יעילים, אנרגטיים וערניים יותר דווקא בשעות המאוחרות.

הדבר הזה נובע מכך שהשעון הפנימי שלנו עובד קצת אחרת – יש אנשים שעבורם להגיע בחמש בבוקר לתפילת שחרית בבית כנסת הוא לא עניין גדול, ויש כאלה שיתקשו יותר, אבל בשעות הלילה המאוחרות יספרו לכם שהם מנקים את הבית.

מחקר חדש של כתב העת BMJ Public Health השווה את הרגלי השינה של שתי הקבוצות ובדק איזו קבוצה נחשבת ליעילה ומוצלחת יותר. 26 אלף איש השתתפו במחקר ענק, שבחן בין היתר את הקשר בין דפוסי השינה ליכולות הקוגניטיביות שלהם. לגבי כלל המשתתפים נמצא כי שינה של 7-9 שעות הייתה אופטימלית לתפקוד. לשינה של פחות משבע או יותר מתשע שעות היו השפעות מזיקות על תפקוד המוח.

כאשר בדקו החוקרים מי מתפקד קוגניטיבית טוב יותר - אנשי היום או הלילה, הממצאים הפתיעו - דווקא אנשי הלילה, אלו שנשארים ערים עד השעות המאוחרות ומגיעים לשיא הריכוז בשעות אלה, השיגו באופן עקבי ציונים טובים יותר במבחנים קוגניטיביים. התוצאות כללו גם בדיקת אורח חיים, כמו מחלות כרוניות, הרגלי עישון וצריכת אלכוהול.

"ממצאי המחקר שביצענו הראו באופן מובהק שמבוגרים שבאופן טבעי פעילים יותר בשעות הערב והלילה, השיגו תוצאות טובות יותר במבחנים קוגניטיביים מאשר אלה שהוגדרו כאנשי הבוקר", אמרה רהה ווסט, חוקרת ראשית מלונדון.

בעבר הראו מחקרים כי אנשי הבוקר מגיעים להישגים אקדמיים גבוהים יותר, כשלאנשי הלילה יכולות קוגניטיביות טובות יותר. "חשוב לציין שזה לא אומר שלכל אנשי הבוקר יש ביצועים קוגניטיביים פחותים", הוסיפה ווסט. "הם פשוט משקפים מגמה כוללת שבה לרוב אנשי הלילה יש קוגניציה טובה יותר, הם אינטליגנטים יותר".

תגיות:הצלחההישגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה