חדשות בארץ

חוסל מפקד ב"חמאס לבנון"

מחמד חמד ג'בארה, בכיר בג'מאעה אלאסלמיה, הפועלים תחת חסות חמאס בלבנון, חוסל בדרום הבקאע הלבנונית. בתקיפה נוספת חוסל מפקד שטח של חיזבאללה

אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל אישר היום (חמישי) כי בתקיפה בלבנון, המיוחסת לישראל, חוסל מחמד חמד ג'בארה, בכיר בג'מאעה אלאסלמיה. הארגון הסוני פועל תחת חסות חמאס בלבנון. ג'בארה חוסל בעת שנסע במכונית בכפר ע'זה, בדרום הבקאע הלבנונית.

על פי דובר צה"ל, כחלק מתפקידו ג׳בארה היה אמון על קידום והוצאה לפועל של מתווי טרור ושיגורים מלבנון לשטח ישראל. חיסולו פוגע ביכולת של ארגון הטרור חמאס לקדם ולבצע מתווי טרור נגד מדינת ישראל בגבול הצפון אותם קידם בתקופה האחרונה.

בחודשים האחרונים מיוחסים לצה"ל מספר חיסולים של מחבלי הארגון, אשר החל לשתף פעולה עם חיזבאללה בשביעי לאחר מתקפת הטרור על העוטף והלחימה בגבול ישראל – לבנון.

בלילה שבין ה-26 ל-27 במרץ 2024 תקף חיל האוויר הישראלי מבנה בעיירה אל-הבאריה שבדרום לבנון, בו שהו שבעה מחבלים מהזרוע הצבאית של הארגון, אשר חוסלו בתקיפה. אחד מהם היה בכיר בארגון, והיה אחראי לקידום פיגועים וירי רקטות לעבר ישראל.

חודש לאחר מכן חיסל חיל האוויר את מצעב חלף, בכיר בארגון, שהוביל פעילויות נגד ישראל. ב-17 במאי 2024 נהרג בכיר נוסף בארגון בשם שרחביל עלי אלסיד, כתוצאה מתקיפה של צה"ל בגבול לבנון-סוריה.

(צילום: דובר צה"ל)

בנוסף, ערוץ אל-חדת' הסעודי דיווח הבוקר כי בתקיפה בדרום לבנון חוסל חוסיין עלי מהנא, בכיר לטענתם בחיזבאללה. צה"ל אישר אחר ההצריים את דבר החיסול וציין כי המחבל חוסל על ידי כלי טיס במרחב מרימין שבדרום לבנון. המחבל שימש כגורם ביחידת ההנדסה של ארגון הטרור בגזרת קאנא, ובמסגרת תפקידו לקח חלק בתכנון והוצאה לפועל של מגוון פעולות טרור נגד מדינת ישראל.

חיסול גם ברצועה

צה"ל עדכן הבוקר כי בשיתוף עם השב״כ, חוסל אחראי הכוח הימי בעיר עזה, מטעם הג'יהאד האיסלאמי. המחבל, אנס מראד, נטל חלק במתקפת הטרור על העוטף בשביעי באוקטובר.

בתקיפה נוספת, כלי טיס של חיל האוויר חיסל בסג'עייה את המחבל אחמד אלמצרי, אף הוא מחבל בג'יהאד, שהשתתף בטבח הרצחני שביצעו ארגוני הטרור בעוטף עזה. בשבעה באוקטובר.

תגיות:חמאסמלחמת חרבות ברזלחיסול בלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה