חדשות בארץ

דיווח: הרמטכ"ל מתנגד ליציאה מציר פילדלפי

דרישת מצרים והחמאס היא כי במסגרת ההסכם ישראל תיסוג מציר פילדלפי וממעבר רפיח. דווח כי רא"ל הרצי הלוי אמר בשיחות סגורות כי הוא מתנגד, אך דובר צה"ל מכחיש את הדיווח

גלנט והלוי (צילום: דובר צה"ל)גלנט והלוי (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל הרצי הלוי סבור שלא נכון לוותר על ציר פילדלפי במסגרת השלבים הראשוניים של העסקה מול חמאס. כך דווח היום (חמישי) באתר וואלה. כזכור, הדרישה של מצרים ושל חמאס, היא כי ישראל תיסוג מציר פילדלפי, מרפיח ומהמעבר שלה בגבול עזה – מצרים, כבר בשלב הראשון של העסקה. על פי הדיווח מהיום הרמטכ"ל סבור שיש להחזיק בציר, לפחות עד להחזרת כל החטופים ארצה.

דובר צה"ל מסר בתגובה לדברים כי "הדברים המיוחסים לרמטכ"ל אינם מייצגים את עמדתו בנושא, ולא נאמרו על ידו. לא נפרט אודות עמדת הרמטכ"ל במשא ומתן המורכב המתנהל, מטעמים ברורים".

כזכור, בשבוע שעבר ניהל ראש השב"כ רונן בר שיחות בנושא מול גורמי המודיעין המצריים. אלה הציעו לישראל להקים, בצד המצרי, מערכת חיישנים שתזהה תנועה ממנהרות או ניסיונות הברחת ממצרים לעזה. ישראל טרם נתנה תשובה להצעה. יש לציין כי במתווה שהציע הנשיא ג'ו ביידן, המהווה בסיס לשיחות שהתנהלו מול חמאס בשבוע שעבר, צוין כי ישראל תיסוג מהציר.

שר הביטחון בצפון: "אנחנו יכולים לעבור ברגע אחד ממאמץ עיקרי בדרום למאמץ עיקרי בצפון"

שר הביטחון יואב גלנט סייר אתמול בצפון ונפגש עם מפקדי הגזרה. השר התייחס ללחימה בעזה ובצפון המדינה ואמר: "אנחנו בינתיים מנהלים במרחב הצפון מלחמה מוגבלת, מה הכוונה מוגבלת? אנחנו מפעילים חלק קטן מהכוח של צה"ל, אבל דברים יכולים לעבור בשנייה, ממאמץ עיקרי בדרום למאמץ עיקרי בצפון וזה יהיה מהיר, מפתיע וחד מאד, זה יכול לקרות גם כתוצאה מפעולה שלהם ואת זה צריך לזכור, זאת אומרת שהצד השני יוזם ודברים קורים מהר, ולכן הנחת העבודה צריכה להיות שמה שיקרה, יקרה בהפתעה, יש זמן קצר ומה שזה אומר, להיות מוכנים".

"אנחנו למעשה נגיע עוד מעט לצומת - האם אנחנו יודעים להחזיר את התושבים שלנו בתהליך של הסדר, או שצריכים לעשות את התהליך הזה בתהליך מבצעי-מלחמתי. הגזרה הזאת לא קשורה למה שקורה בדרום. זאת אומרת, אם חיזבאללה ירצה להגיע איתנו להסדרה ולהגיע למצב שהוא עוזב עם הכוחות שלו את קו הגבול והמרחבים שמעבר לליטני, כמו שקובעת החלטת האו"ם, אז אנחנו נסדיר את זה איתו, זה יכול להיות תוך כדי לחימה בחמאס ולא תוך כדי לחימה בחמאס".

תגיות:יואב גלנטהרצי הלויציר פילדלפי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה