חדשות בארץ

הכנסת החליטה: נגד הקמת מדינה פלסטינית

68 חברי כנסת, בהם חברי האופוזיציה, הצביעו בעד החלטה עקרונית שלא לאפשר הקמת מדינה פלסטינית. תשעה חברי כנסת ערבים התנגדו

מליאת הכנסת, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)מליאת הכנסת, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

מליאת הכנסת אישרה היום (חמישי) הצעה הקובעת עמדה עקרונית נגד הקמת מדינה פלסטינית. 68 חברי כנסת תמכו בהצעה, בהם חברי המחנה הממלכתי וישראל ביתנו. תשעה חברי כנסת מהמפלגות הערביות התנגדו.

חברי מפלגת העבודה וחברי יש עתיד נעדרו מההצבעה. כמו כן נעדרו: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, ח"כ אריה דרעי וגם ח"כ גדי איזנקוט.

ההצעה הועלתה על ידי סיעת הימין הממלכתי ונכתב בה: "הקמת מדינה פלסטינית בלב ארץ ישראל תהווה סכנה קיומית למדינת ישראל ולאזרחיה, תנציח את הסכסוך הישראלי-פלסטיני ותערער את היציבות באזור".

יו"ר המפלגה, גדעון סער, אמר כי "ההחלטה נועדה לבטא את ההתנגדות הגורפת הקיימת בעם להקמת מדינה פלסטינית שתסכן את ביטחון ישראל ועתידה, והיא תסמן לקהילה הבינלאומית שלחצים לכפות מדינה פלסטינית על ישראל יהיו חסרי תוחלת".

כזכור, חמש מדינות אירופאיות הכריזו בחודש האחרון על תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית באופן חד צדדי. האיחוד האירופי תמך בהצעה להכיר במדינה פלסטינית, אך רק במסגרת קיום משא ומתן בין ישראל לרשות.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) כתב ברשת X: "הכנסת הצביעה על החלטה השוללת מכל וכל את הקמתה של מדינת טרור ערבית בארץ ישראל, לא עכשיו ולא בעתיד, לא חד-צדדית ולא במסגרת הסכם. תהליך ההתפכחות של הרוב המוחלט בחברה הישראלית הוא מדהים. עכשיו זמן ריבונות!".

מהמחנה הממלכתי נמסר: "למען הסר ספק בדבר עמדתנו, סיעת המחנה הממלכתי הצביעה בעד ההצעה לסדר המביעה התנגדות למדינה פלסטינית. אחרי השבעה באוקטובר, יום בו מחבלים ארורים חטפו ורצחו את אזרחינו, הכרה במדינה פלסטינית היא פרס לטרור ולחמאס. המחנה הממלכתי מחויבת בכל תרחיש מדיני עתידי, ככל שיתקיים, לשמור על זהותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל, ולעמוד על זכותה ההיסטורית והאינטרסים הביטחוניים שלה. כך היה — וכך יהיה".

תנועת "רגבים" בירכה על ההחלטה: "החלטה זו מעבירה מסר ברור וחד משמעי לכל אויבינו ונותנת רוח גבית מיוחדת ללוחמים הגיבורים שלנו שנלחמים עד להשמדת החמאס והשבת החטופים. ההחלטה היא צעד משמעותי קדימה, אך המאבק טרם הסתיים. אנו קוראים לממשלה ולכנסת להמשיך ולפעול בנחישות ובנחרצות כדי להבטיח את ביטחונה ועתידה של מדינת ישראל. קול העם שנשמע אמש בבית המחוקקים נותן את הגב לנבחריו לפעול בדרך זו כדי להבטיח שישראל כולה תישאר לעד הבית הבטוח של העם היהודי".

ב"שלום עכשיו" הגיבו להחלטה וכינו אותה "פופוליסטית, מזיקה ומחבלת בסיכוי להסכם אזורי ולסיום המלחמה. לדברי הארגון, "מדינה פלסטינית היא אינטרס ישראלי. פתרון שתי המדינות הוא הערובה היחידה לביטחון ולדמוקרטיה הישראלית, והוא הניצחון האמיתי על חמאס ואיראן".

תגיות:הכנסתהצבעההקמת מדינה פלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה