חדשות בארץ

תושב בנימינה נעצר בחשד כי איים לרצוח את נתניהו

המשטרה עצרה את החשוד שפרסם הודעה ברשת הטלגרם. יובא בהמשך היום להארכת מעצר. ביום ראשון הבא יתקיים דיון בממשלה בהשתתפות ראשי מערכת אכיפת החוק, בנוגע להסתה נגד בנימין נתניהו ושרים

נתניהו (Yonatan Sindel/Flash90)נתניהו (Yonatan Sindel/Flash90)
אא

משטרת ישראל אישרה בצהריים (חמישי) כי תושב בנימינה נעצר בחשד לאיומים ברצח נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. האיום פורסם על ידי החשוד ברשת הטלגרם.

מהמשטרה נמסר כי החשוד הובא לחקירה במשרדי יחידת הסייבר בלהב 433, בסיומה, ובהתאם לממצאיה, יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון.

כזכור, בתחילת השבוע דנה הממשלה בהסתה שמכוונת נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד שרים בממשלה.

ראש הממשלה ציין כי "אנחנו עדים לשיטפון של איומים מפורשים ברצח ובאלימות נגד ראש הממשלה ובני משפחתו, נגד שרים, נגד נבחרי ציבור. אלה לא רק עבירות פליליות מובהקות - הם מהווים גם איום ישיר ומפורש על הדמוקרטיה. מול השיטפון הזה, רבע מעשה מהוסס לא נעשה. בעוד שראינו שבזמן כהונתה של הממשלה הקודמת, ועוד לפני כן, נעשה מעצר וכליאה. אי אפשר להשוות בכלל את השיטפון האדיר של איומים מפורשים שהם עבירות פליליות, שנתקל בחוסר מעש, ונתקל גם בעוד דבר - גם בשתיקה של הבכירים. לא שמענו גינויים. צריך גם לגנות. אבל הבכירים לא פוצים פה, הם לא מגנים. מה שיש פה זה לגיטימציה לפיגוע בדמוקרטיה, ויש פה נרמול של רצח פוליטי, וכולם מרגישים שיש פה גם אכיפה בררנית".

נתניהו הדגיש כי לדעתו ההסתה מכוונת נגד הימין והאכיפה איננה שוויונית. הוא הזכיר כדוגמא את הנחת רימון העשן ליד ביתו, הדלקת אבוקות, אלימות נגד שוטרים, חסימת כבישים באש ועוד.

לדבריו, "יש פה נרמול של רצח פוליטי. האירוע הזה שקרה בארצות הברית, רבים אמרו שזו כתובת על הקיר. אנחנו רואים את הכתובת על הקיר, אנחנו רואים את הכתובת בכיכרות, אנחנו רואים את הכתובת ברשתות החברתיות. כולנו רואים את זה, והשרים פה סביב שולחן הממשלה פה אחד אומרים: ׳זה חייב לקבל מענה אמיתי ושוויוני׳. זה לא קרה עד לרגע זה".

מזכיר הממשלה הודיע כי ביום ראשון הבא יתקיים דיון בממשלה בהשתתפות ראשי מערכת אכיפת החוק, במסגרתו הם יידרשו להציג את כלל הנתונים הרלוונטיים לפעולות אכיפה שבוצעו הן בפתיחה בחקירות משטרה, והן בהעמדה לדין על עבירות של הסתה לרצח של נבחרי ציבור בכלל וראש הממשלה בפרט.

תגיות:בנימין נתניהואיומים ברצח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה