אמונה

מתלבטים על קניית דירה או שידוך? כך תגיעו להחלטה המושלמת

איך למצוא את הדרך הנכונה בעסקים, בקניית דירה או בשידוך? בואו ללמוד כיצד להשתמש בכוח האמונה כדי להצליח לקבל החלטות טובות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מתלבטים לגבי החלטות משמעותיות כמו קניית דירה, שידוך או עסק חדש? אתם לא לבד. בכל תחום חיים שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מכריעות, לעיתים קרובות אנחנו חשים אובדי עצות וחסרי כיוון. אבל מה אם היה דרך אחרת? דרך שמבוססת על אמונה וביטחון בה', שמובילה אותנו אל ההחלטות הנכונות בכל שלב בחיים?

כך כותב הרב יעקב ישראל לוגסי בספרו "ישראל לסגולתו":

"זֶה הַחֲסַר עֵצָה נְכוֹנָה בָּעֵסֶק וְכַיּוֹצֵא, וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ מָה הַטּוֹב בְּיוֹתֵר לַעֲשׂוֹת בְּעִסְקוֹ כָּךְ אוֹ כָּךְ, אוֹ זֶה הֶחָפֵץ לִקְנוֹת דִּירָה וּמִתְלַבֵּט בְּאֵיזֶה דִּירָה לִבְחֹר, וּבְיוֹתֵר הַמִּתְלַבֵּט עַל שִׁדּוּכוֹ וְקָשֶׁה עָלָיו לְהַחֲלִיט. יַאֲמִין שֶׁבְּעִנְיְנֵי הָעוֹלָם הָקָּבָּ"ה הוּא הַנּוֹתֵן עֵצָה לָאָדָם הֵיאַךְ יִנְהַג, בַּמֶּה יִסְתַּחֵר, בַּמֶּה יַשְׁקִיעַ, מַה יֹאמַר וּמַה לֹא יֹאמַר לְצֹרֶךְ עִסְקוֹ, וּבְיוֹתֵר בְּעִנְיַן זִוּוּגוֹ שֶׁל אָדָם שֶׁבְּוַדַּאי הוּא בְּיַד ה' וְלֹא בְּיַד הָאָדָם כְּלָל, וְאֵין בָּזֶה בְּחִירָה לָאָדָם כְּלָל כַּמְבֹאָר בְּ"חוֹבוֹת הַלְּבָבוֹת" (שער הבטחון פ"ג), הָאָדָם רַק נִצְרָךְ לְהִשְׁתַּדֵּל לַעֲשׂוֹת הַמּוֹעִיל לְפִי שִׂכְלוֹ, אוּלָם בְּסוֹפוֹ שֶׁל דָּבָר מַה שֶּׁיַּעֲשֶׂה הָאָדָם לְבַסּוֹף הוּא מַה שֶּׁנִּגְזַר. וְכַנֶּאֱמָר: 'כִּי הוּא הַנּוֹתֵן לְךָ כֹּחַ לַעֲשׂוֹת חַיִל', וְתַרְגוּמוֹ: 'אֲרֵי הוּא יָהֵב לָךְ עֵצָה לְמִקְנֵי נִכְסִין'".

כלומר, האדם שחסר עצה נכונה בעסק או שמתלבט לגבי קניית דירה או שידוך, צריך להאמין שהקב"ה הוא שנותן עצות לאדם כיצד לנהוג: במה לסחור, היכן להשקיע ומה לומר לצורך עסקיו. במיוחד בענייני שידוך, שמצויים ביד ה' ולא ביד האדם כלל. האדם צריך רק להשתדל לעשות את המועיל לפי שכלו, אך בסופו של דבר, מה שיעשה הוא מה שנגזר. כמו שנאמר: "כי הוא הנותן לך כוח לעשות חיל", כלומר, הוא שנותן לך את העצה הנכונה לרכוש נכסים.

ממשיך הרב לוגסי: 

"וּכְשֶׁיַּאֲמִין בְּזֶה בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה וְיַשְׁלִיךְ עַצְמוֹ לַאֲשֶׁר יִגְזֹר ה', וְיֵדַע בְּבֵרוּר שֶׁאֵין לוֹ בְּחִירָה כְּלָל בַּאֲשֶׁר יַעֲשֶׂה, וְכָל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה כְּבָר נִגְזַר וְעוֹמֵד, וְיֹאמַר הַנֻּסָּח דִּלְהַלָּן בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה כַּמָּה פְּעָמִים, וּבָזֶה עַצְמוֹ יַעֲשֶׂה לוֹ ה' אֶת הַטּוֹב בְּיוֹתֵר בִּשְׁבִילוֹ, שֶׁכֵּן זֶה הַמַּשְׁלִיךְ עַצְמוֹ עַל הֲלִיכוֹת הַגּוֹזֵר, מַמְשִׁיךְ עָלָיו חֶסֶד ה', וְיַצְלִיחֶנּוּ ה' בַּאֲשֶׁר יַעֲשֶׂה".

כלומר, כאשר יאמין האדם באמונה שלמה וימסור את עצמו למה שיגזור ה', ויבין שאין לו בחירה כלל במה שיעשה, ויודע שכל מה שיעשה כבר נגזר ונקבע מראש, ויאמר את הנוסח הבא באמונה שלמה כמה פעמים, בכך ה' יעשה לו את הטוב ביותר בשבילו. כי מי שמוסר את עצמו להליכות הגוזר, ממשיך עליו את חסד ה' ויברכהו בכל מעשיו.

זה הנוסח אותו יש לומר כדי להצליח לקבל החלטה נכונה: 

"הֲרֵינִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה שֶׁבְּעִנְיְנֵי הָעוֹלָם אֵין לְאָדָם בְּחִירָה כְּלָל, אֶלָּא מְצֻוֶּה הוּא עַל הַהִשְׁתַּדְּלוּת בִּלְבַד, וְלָכֵן מְקַבֵּל אֲנִי עָלַי לְהַאֲמִין שֶׁבַּמֶּה שֶׁאַחֲלִיט לְבַסּוֹף בִּקְנִיָּתִי [בְּעִסְקִי, אוֹ בְּזִוּוּגִי] זֶהוּ אֲשֶׁר נִגְזַר וְנִקְבַּע לִי מִן הַשָּׁמַיִם. וְלָכֵן עוֹד מְקַבֵּל אֲנִי עָלַי שֶׁגַּם אִם אֶתְאַכְזֵב בְּהַחְלָטָתִי, לֹא אֶזְעַף וְלֹא אֶזְעַם לֹא עַל ה' חָלִילָה וְלֹא עַל שׁוּם גּוֹרֵם וְסִבָּה, וְלֹא אַטִּיל אַשְׁמָה בְּשׁוּם גּוֹרֵם וְסִבָּה, לֶהֱיוֹת שֶׁהִנְנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה שֶׁהִנְנִי בְּיַד ה' כַּחֹמֶר בְּיַד הַיּוֹצֵר, וְהַגְּזֵרָה הִיא שֶׁיּוֹצֶרֶת אֶת הַסִּבּוֹת, וְלֹא לְהֵפֶךְ חָלִילָה שֶׁהַסִּבּוֹת יוֹצְרוֹת אֶת הַגְּזֵרָה".

לסיכום, בסופו של דבר, ההחלטות שאנחנו מקבלים הן יותר מהשפעת הסיבות והנסיבות החיצוניות. הן מושפעות מגזירה אלוקית ואמונה שלמה בכך שה' מכוון אותנו לטוב ביותר. כאשר אנחנו משליכים את עצמנו על ה' ומאמינים שהוא ינחה אותנו, אנחנו נזכה לחסדו ונצליח בכל מעשינו. אז בפעם הבאה שאתם ניצבים בפני החלטה חשובה, זכרו שהמפתח להצלחה טמון באמונה וביטחון בה'.

הרב יגאל כהן בהרצאה מיוחדת - אמונה וביטחון: 

תגיות:התלבטותהחלטהביטחוןאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה