חדשות בארץ

בג"ץ לשר המשפטים: מנה נשיא לבית המשפט העליון

שופטי בג"ץ הורו לשר המשפטים יריב לוין לקדם מינוי בהסכמה, ותוך קיום דו שיח, לתפקיד נשיא בית המשפט העליון. על השר להגיש תשובה עד השמיני באוגוסט

יריב לוין (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)יריב לוין (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

שלושת שופטי הרכב בג"ץ, הדן בעתירה נגד שר המשפטים יריב לוין, שטרם מינה נשיא לבית המשפט העליון, קבעו היום (חמישי) כי על השר לפעול למינוי נשיא קבוע, ולהודיע על החלטתו עד לשמיני באוגוסט.

כזכור, מאז פרשה הנשיאה אסתר חיות, בחודש אוקטובר שעבר, לא מונה נשיא לבית העליון ואת התפקיד ממלא, במינוי זמני, השופט עוזי פוגלמן, שיפרוש מכס השיפוט בעוד שלושה חודשים. התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ ודרשה לחייב את השר למנות מחליף לאלתר.

בתום דיון בן שלוש שעות, שבו כל צד השמיע טענותיו, הודיעו השופטים כי הם לא יכריעו בינתיים בעתירה ונתנו ארכה עד 8 באוגוסט. לפי ההחלטה, על לוין לעדכן את בית המשפט בנושא תוך שלושה שבועות.

השופטים כתבו בהחלטתם כי "זו סוגיה רגישה, כולנו בדעה שהסכמות רחבות הן דבר חיובי ואפשר לעשות מאמצים. במהלך הדיון ציין אחד השופטים כי "לפעמים פשרה רעה עדיפה על פסק דין טוב, וזה המקרה".

קודם לכן, נציגו של שר המשפטים יריב לוין, עורך דין ציון אמיר, טען כי לדחות את העתירה על הסף מאחר "שזה לא מה שיפתור את הבעיה. קבלת העתירה לא תביא לכלום". אמיר הוסיף כי עד כה כל נשיאי ונשיאות העליון נבחרו פה אחד, וכך צריך להיות גם הפעם.

כזכור, לוין לא כינס במשך חודשים את הוועדה לבחירת שופטים. באחרונה היא החלה להתכנס והמחלוקת כעת היא האם למנות שופט לפי שיטת "הסניוריטי", בה התפקיד נמסר לשופט הוותיק, או למנות שופט בבחירת רוב. לוין מתנגד לשיטת הסניוריטי.

עו"ד ענר הלמן, נציג היועמ"שית, שאפשרה ייצוג נפרד ללוין בעתירה מכיוון שלא התכוונה להגן על עמדתו, טען כי "אנחנו במצב היסטורי. תשעה חודשים אין נשיא לבית המשפט. צריך לפעול במהירות ראויה, והיא כבר מזמן עברה. לוין פועל בחוסר סבירות קיצוני".

תגיות:יריב לויןבג"ץמינוי נשיא לבית משפט עליון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה