חדשות בארץ

זוכו השוטרים שנטען כי תקפו מפגיני שמאל; מח"ש: חלק מהממצאים שהוגשו "ערוכים ולא אמיתיים"

חוקרי המחלקה לחקירת שוטרים החליטו לסגור מחוסר אשמה את התלונות שהוגשו נגד שוטרים בתל אביב. מפגיני שמאל טענו לפני שנה שהשוטרים היכו אותם במהלך הפגנה נגד הרפורמה המשפטית

ההפגנה בתל אביב, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)ההפגנה בתל אביב, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) הודיעה היום (חמישי) כי החליטה לגנוז את תיקי החקירה נגד סנ"צ יאיר חנונה, מפקד יס"מ משטרת תל אביב, ונגד שוטרים מהמחוז, בגין התנהלותם בשלושה אירועים שאירעו במהלך ההפגנות בתל אביב בחודשים מרץ ויולי 2023.

מפגיני שמאל נגד הרפורמה המשפטית התלוננו נגד השוטרים וטענו כי הוכו על ידם במהלך ההפגנה, ללא "הסבר וללא סיבה".

מהמחלקה לחקירת שוטרים נמסר כי בנוגע לתלונתו של המפגין אמיתי עבודי: "חומר הראיות, ובכלל זה הסרטונים המלאים שתיעדו את האירועים, שוללים את גרסת המתלונן, אשר טען בין היתר כי הותקף על ידי מספר רב של שוטרים, שגידפו אותו והיכו בו גם כשהיה אזוק. בחינת הסרטונים שהוצגו בתקשורת העלתה, כי מדובר בסרטונים ערוכים שהוצגו באופן שהיה בו כדי לעוות את האירוע, כפי שהתרחש בפועל".

"מחומרי החקירה עלה באופן ברור ומובהק, כי עבודי הפר את הסדר הציבורי לאחר שבעט בחפץ לעבר המכת"זית שהייתה במקום ובהמשך התנגד למעצרו שלא כדין, באופן שהצדיק הפעלת כוח מצד השוטרים".

בנוגע לתלונתו של עומר גת, שהתלונן נגד הקצין סנ"צ חנונה, נכתב: "בחינת מכלול חומר הראיות העלתה, כי על רקע בקשה חוזרה ונשנית של המשטרה לפנות את המקום, ולאחר שגת לא נשמע לאזהרתו של חנונה ונצמד אליו מספר פעמים, בוצע מעצר כדין תוך הפעלת כוח סביר בנסיבות העניין, וכזה שלא גרם לגת חבלה כלשהי".

החוקרים במחלקה לחקירת שוטרים התייחסו גם לתלונה שלישית, של אורי ביכונסקי, שטען כי חנונה היכה אותו ועצר אותו, ובמקרה זה קבעו: "לאחר בחינת מכלול חומר הראיות נקבע, כי לשוטרים קמה סמכות להפעיל כוח בעת ביצוע מעצרו של ביכונסקי, לאחר שזה ניסה להצית דבר מה בכביש איילון ולאחר מכן ברח מכוחות המשטרה כדי להימנע ממעצרו".

"מעבר לכך, לא נמצאו ראיות שאפשרו לייחס את מקור החבלה לה טען ביכונסקי שנגרמה לו במהלך בריחתו, למעצר שבוצע על ידי השוטרים. מכל מקום, במהלך החקירה התברר כי מעצרו של ביכונסקי כלל לא בוצע על ידי סנ"צ חנונה, נגדו התלונן ביכונסקי, כי אם ע"י שוטר אחר".

תגיות:מח"שהפגנת השמאליאיר חנונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה