חדשות בארץ

חדשות השבת: ישראל הפציצה מטרות של החות'ים בתימן; נתניהו ימריא לארה"ב

צה"ל תקף בנוסף בלבנון ובעזה, בה חוסל איש מודיעין של חמאס. בריטניה הודיעה כי היא מחדשת את המימון לאונר"א. הקורונה מתפשטת

אא

אחרי מאות שיגורים לעבר ישראל, צה"ל תקף בתימן - דובר צה"ל אישר כי מטוסי קרב תקפו היום מטרות של החות'ים במערב תימן, בתגובה לתקיפה הקטלנית אתמול על תל אביב. הקבינט אישר את התקיפה, ועל פי דיווח ערבי השתתפו בה עשרות מטוסי קרב ישראליים. בין המטרות שהותקפו: נמל תעופה ונמל ימי, מתקני נפט ותשתיות צבאיות.

בהתפוצצות הכטב"ם ששוגר אתמול לפנות בוקר מתימן, אל לב תל אביב, נהרג יבגני פרדר, בן 50, בעברו לוחם מילואים בהנדסה קרבית. שמונה ישראליים נוספים נפצעו באורח קל. צה"ל אישר כי הכטב"ם לא יורט עקב טעות אנוש בזיהוי המטרה העוינת.

תקיפות בלבנון, חיסול ממוקד בעזה - חיזבאללה שיגר מאז שישי בבוקר ועד הערב מעל למאה רקטות וכטב"מים אל הגולן והגליל. לא דווח על נזק או נפגעים. צה"ל ביצע בסוף השבוע מספר תקיפות בדרום לבנון. הותקפו מחסני אמצעי לחימה של חיזבאללה לצד המשגר ממנו בוצעו השיגורים לעבר מרחב אבירים מוקדם יותר היום, ומטרות טרור נוספות של הארגון בדרום לבנון.

בעזה, מטוס קרב תקף מחבלים ששהו במתחם אונר"א במרחב זייתון, ששימש כמפקדה של חטיבת העיר עזה של חמאס. בתקיפה חוסל המחבל עאדל חמדיה, קצין המודיעין הצבאי של חטיבת העיר עזה.

חמדיה פועל בתפקידו משנת 2019, והיה אחראי על הפעלת האיסוף ובניית תמונת המודיעין החטיבתית לקראת הטבח הרצחני בשבעה באוקטובר. במהלך המלחמה שימש כאחראי על הכוונת פעילויות התקפיות לעבר כוחותינו, וגיבוש תמונת המודיעין אודות הכוחות המתמרנים.

בית הדין לצדק בהאג: "על ישראל לסגת מהגדה" - ברוב של 11 שופטים מול ארבעה קבע אתמול בית הדין לצדק בהאג כי ישראל שולטת ביהודה ושומרון בצורה לא חוקית ועליה "לסיים את הכיבוש". השופטים שתמכו בהחלטה, בראשות השופט מלבנון, קבעו כי ישראל הפרה את סעיף 3 של "האמנה בדבר ביעור כל צורות האפליה הגזעית": כלומר מבצעת צעדים בהם סוג מסוים של הפרדה גזעית ואפרטהייד.

נתניהו ימריא לארה"ב -  ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא בתחילת השבוע לביקור בארה"ב. ביום רביעי הוא ינאם בפני חברי שני בתי הקונגרס. בבית הלבן טרם הודיעו האם תערך פגישה בינו לבין הנשיא ג'ו ביידן. גם לשכתו של דונלד טראמפ טרם הודיעה האם הנשיא לשעבר ייפגש עם ראש הממשלה.

גלנט: ביום ראשון נוציא 1,000 צווים ראשונים לחרדים - שר הביטחון יואב גלנט הודיע כי מחר יצאו 1,000 צווי גיוס ראשונים לחרדים בני 18 עד 26, בפעימה ראשונה מתוך שלוש, הצפויות במהלך השבועות הקרובים.

הצווים ישלחו למי שאינו לומד וגילו 18-26. המטרה, על פי צה"ל, להתחיל לגיסי בחודשים אוגוסט וספטמבר.

בריטניה מחדשת את המימון לאונר"א - הממשלה הבריטית החדשה, שמונתה לפני שבועיים על ידי מפלגת הלייבור שזכתה בבחירות, הודיעה אתמול כי הוחלט לחדש את המימון לאונר"א.

שר החוץ הבריטי, דיוויד לאמי, מסר הצהרה בנושא וציין כי המימון יסייע להעביר סיוע הומניטרי לעזה, "במהירות הגבוהה ביותר האפשרית לאלו שזקוקים לה". סל המימון הוא בגובה 21 מיליוני לירות שטרלינג, המהווים כמאה מיליוני שקלים.

לימן אמר בהצהרתו: "הסיוע ההומניטרי הבריטי לעזה הוא הכרח מוסרי אל מול קטסטרופה שכזו. אונר"א היא לחלוטין מרכזית למאמצים הללו – אין אף סוכנות אחרת שמסוגלת להכניס את הסיוע לתוך עזה בקנה המידה הדרוש כדי להקל על הסבל. הזדעזעתי מההאשמות שאנשי צוות של אונר"א היו מעורבים במתקפות 7 באוקטובר. אנחנו סמוכים ובטוחים שאונר"א נוקטת פעולה משמעותית בעקבות הבדיקה העצמאית בנושא, ומבטיחה שהיא עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר של נייטרליות ומחזקת תהליכי עבודה, כגון סינון ובדיקה".

עלייה במספר חולי הקורונה - על פי נתוני משרד הבריאות בישראל ישנם כיום כ-900 חולי קורונה. בחודש האחרון עומד ממוצע החולים המתגלים מידי יום על כמאה. מתוך סך החולים 240 מאושפזים, מצבם של 15 מוגדר קשה.

בחודש שעבר נפטרו 12 חולים. מתחילת חודש זה לא נרשמו פטירות כתוצאה מהידבקות בנגיף. מאז אמצע חודש יוני התווספו כארבע מאות חולים. במשרד הבריאות ציינו כי נתוני התחלואה רחוקים מאוד מהנתונים במהלך המגפה, וזני הנגיף הנוכחיים הרבה פחות מסוכנים.

מזג האוויר לשלושת הימים הקרובים - החל ממחר ועד יום שלישי בערב צפוי להיות חם מהרגיל לעונה בהרים ובפנים הארץ, והביל במישור החוף.

 

 

תגיות:חדשות סוף השבועתקיפה בתימןקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה