חדשות בארץ

אחרי עשרות שיגורים לעבר ישראל: מטוסי צה"ל תקפו בתימן

דובר צה"ל אישר כי התקיפה בוצעה בתגובה למתקפות על ישראל, והרג תושב תל אביב כתוצאה מהתפוצצות הכטב"ם ששוגר מתימן. נתניהו: ""תקפנו נמל לא תמים בכלל, אשר שימש כנקודת כניסה לנשק קטלני מאיראן"

מטוס קרב ממריא אל יעד התקיפה בתימן (צילום: דובר צה"ל)מטוס קרב ממריא אל יעד התקיפה בתימן (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אישר הערב (מוצאי שבת) כי אחרי הצהריים מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות בשימוש צבאי של שלטון הטרור החות'י, במרחב נמל חודידה שבתימן. התקיפה בוצעה בתגובה ל"עשרות המתקפות לעבר מדינת ישראל בחודשים האחרונים".

יש לציין כי אתמול לפנות בוקר התפוצץ בלב תל אביב כטב"ם ששוגר מתימן. כתוצאה מהתפוצצות נהרג תושב תל אביב, יבגני פרדר, בן 50 ונפצעו קל שמונה אזרחים נוספים. פרדר שירת בעבר בצה"ל בסדיר ובמילואים, בחיל ההנדסה הקרבית.

בצה"ל הודו כי הכטב"ם אמנם זוהה בדרכו לישראל אך עקב "טעות אנוש" לא זוהה כמטרה עוינת, ולכן לא יורט. תחקיר ראשוני העלה כי הכטב"ם טס בגובה נמוך דרך סודן ולוב ואז דרך הים התיכון. הוא נצפה במכ"ם אך "נעלם בשלב מסוים" ולכן סברו כי יתכן ונפל בים. כמו כן, צבא ארה"ב ירט ארבעה כטב"מים נוספים וטיל בליסטי ששוגרו בנוסף לעבר ישראל.

התקיפה בתימן אושרה היום בצהריים בדיון קצר של הקבינט בעקבות תוכניות שהציגו שר הביטחון יאב גלנט והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי. על פי דיווח ערבי, בתימן פעלו כ-18 מטוסי קרב שהסתייעו במטוס תדלוק אווירי וביצעו מספר תקיפות, במספר גלים. דובר צה"ל לא התייחס למספר המטוסים אך התיר לפרסום תמונות מרגע ההמראה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב הצהרה מיוחדת לאחר התקיפה בתימן: "כל מי שמבקש לראות מזרח תיכון יציב ובטוח צריך להתייצב נגד ציר הרשע של איראן, ולתמוך במאבקה של ישראל נגד איראן וגרורותיה: הן בתימן, הן בעזה, הן בלבנון, בכל מקום".

נתניהו הוסיף: "תקפנו נמל לא תמים בכלל הוא שימש כנקודת כניסה לנשק קטלני מאיראן. התקיפה מבהירה לאויבינו שאין מקום שהזרוע הארוכה של מדינת ישראל לא תגיע אליו". 

שר הביטחון יואב גלנט הוסיף: "את האש שבוערת כעת בתימן רואים בכל רחבי המזרח התיכון. בפעם הראשונה שהחות'ים פגעו באזרח ישראלי הכנו אותם. נעשה זאת ככל שידרש, הדם של אזרחי ישראל אינו הפקר. לדם של אזרחים ישראליים יש מחיר, הוא לא הפקר, את זה יודעים היום בלבנון, בעזה, בתימן וגם במקומות אחרים, אם יעזו לתקוף אותנו התוצאה תהיה זהה".

התקשורת הסעודית דיווחה כי הותקפו, מלבד אותו נמל, גם שדה תעופה, מתקני נפט ותשתיות צבאיות של החות'ים במערב תימן.

הערוץ התימני "אל-מסירה", המזוהה עם החות'ים, דיווח על הרוגים ופצועים כתוצאה מהתקיפות בעיר הנמל חודידה. כמו כן, מקורות תימניים אמרו לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, כי "תהיה תגובה לתקיפה הישראלית".

דובר צה"ל הוסיף, בהתייחסו לשיגור הכטב"ם לעבר תל אביב ושיגורים נוספים לעבר המדינה בחודשים האחרונים כי "ההתקפות הללו אינן רק איום על ישראל - אלא מהוות גם איום עולמי. כטב"ם הנפץ האיראני פגע בבניין מגורים במרכז העיר תל אביב, לא רחוק מהקונסוליה האמריקאית. בתקיפה נהרג אזרח אחד ושמונה נוספים נפצעו. מחשבותינו וליבנו עם משפחות הנפגעים".

על פי צה"ל, הכטב"ם האיראני ששימש בתקיפה היה מדגם צ'ימאד 3, וככל הנראה שודרג כדי להרחיב את טווח הטיסה שלו. חיל האוויר מתחקר כעת את האירוע, לרבות הסיבה לכך שלא נשמעו התראות.

תגיות:חות'יםתקיפה בתימן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה