בריאות ותזונה

אחת ולתמיד: מה עדיף לאכול בקיץ - אבטיח או מלון?

שני הפירות הפופולרים נחשבים לבריאים – מה הסגולות שלהם, כמה מומלץ לצרוך, כמה קלוריות יש בכוס ואיפה יש יותר ויטמינים?

אא

אבטיח ומלון נחשבים לפירות קיץ עסיסיים ומרעננים. רבים אוכלים אותם בתקופה הזאת – הם מכילים שיעור גבוה של מים ויש בהם ויטמינים רבים. ובכל זאת, למרות הדמיון מבחינה תזונתית, יש גם כמה הבדלים שצריך לשים לב אליהם, והם מכריעים ויכוח בן הרבה מאוד שנים – מה בריא יותר? (הוויכוח איזה פרי טעים יותר כנראה לא יסתיים לעולם). 

מאחר שמדובר בעונת השיא שבה צורכים מהפירות הקיץ לא מעט, באתר מעריב ערכו השוואה בין השניים על מנת לגלות אם לאחד מהפירות האהובים יש עדיפות על השני.

אבטיח צונן נתפס בהיבט התזונתי כפרי שמספק הרבה מים וסוכר. נכתב כי הוא מכיל כ־90% מים וטעמו מתוק, ולכן הוא בעל צפיפות קלורית נמוכה, כלומר, מעט מאוד קלוריות יחסית למשקלו. "יש לשים לב לכמות הנצרכת", כתבו המומחים. "נדיר שמישהו יאכל חצי ק"ג תפוחים או משמשים בבת אחת, אבל יש כאלה שבקלות יאכלו אבטיח בכמות של חצי ק"ג ויותר בערב, בחוף הים למשל".

אבטיח הוא לא רק מים וסוכר. יתרונו התזונתי הוא בתכולה של נוגדי חמצון. הבולט שבהם הוא הליקופן - המקנה לאבטיח את צבעו האדום. לאיכות התזונתית של האבטיח אפשר להוסיף תכולה של ויטמינים: הויטמינים C וגם A  נמצאים בתוכו, וגם וויטמינים כמו 3B, 5B, 6B ומינרלים כמו אשלגן קיימים בו.

לעומתו, מלון הוא מקור טוב לבטא־קרוטן, והוא שייך לקבוצת הקרוטנואידים. אגב, כוס קוביות אבטיח מכילה 46 קלוריות, אך כוס קוביות מלון מכילה 56 קלוריות.

מלון גם עשיר בסוכר. הוא עשיר מאוד בוויטמין C, שחשוב מאוד בחיי היומיום שלנו, הן ליצירת מעטפת העצם, הקולוגן, והן למערכת החיסונית שלנו. ויטמין C גם מסייע לספיגת ברזל בגוף. מומלץ  מאוד לנסות את המלון כמיץ. בוחרים מלון בשל וצהבהב, קולפים ומנקים אותו היטב, ואפשר גם לסחוט.

אז מה השורה התחתונה, מה עדיף מבין השניים? לפי הבדיקה, "המוטו של תזונה מאוזנת הוא גיוון. פירות וירקות במבחר צבעים: אבטיח אדום ומלון צהוב־כתום יספקו רכיבים תזונתיים חיוניים ושונים. אבטיח ומלון מציעים יתרונות בריאותיים דומים, כמו תכולת מים גבוהה של 90% (כן, גם במלון), נוגדי חמצון וויטמינים חיוניים. ההבדלים העיקריים הם ברמות של ליקופן, בטא־קרוטן, אשלגן וסיבים תזונתיים". לכן, ההמלצה היא לשלב. "שילוב של שני הפירות בתזונה מגוונת ומאוזנת יכול לספק מגוון רחב של רכיבים תזונתיים מועילים", נכתב בסיכום הבדיקה.

תגיות:אבטיחמלוןפירות קיץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה