חדשות בעולם

"מגן דוד עם צלב קרס": סערה בבריטניה בעקבות החברה שקראה להחרים יהודים

מקרה מזעזע בבריטניה: חברה מסחרית פרסמה פוסטים נגד ישראל, בהם תמונה של אדם משליך מגן דוד לפח. הקהילה היהודית דורשת שהמקרה יטופל

(אילוסטרציה)(אילוסטרציה)
אא

אירוע אנטישמי מסעיר בימים אלה את בריטניה, ובעיקר את הקהילה היהודית: חברה מסחרית אנגלית, הפועלת בלידס, קראה להתקפה על "הציונים המטונפים" וטענה כי "לאנשים החיים תחת כיבוש יש זכות להתנגד בכל אמצעי הכרחי".

לפי דיווח בעיתון היהודי הבריטי "ג'ואיש כרוניקל", חברת הגז לינדלי פרסמה בפייסבוק שלה שורת התבטאויות אנטישמיות: תמונה של אדם משליך מגן דוד לפח, לצד הכיתוב "שמור על ניקיון העולם". 

לפני מספר חודשים פרסמה החברה, המנוהלת על ידי אדם בשם נעים מג'יד, תמונה של תעשיין אנטישמי אמריקני, הנרי פורד, עם ציטוט מחוברת שפרסם בשם "היהודי הבינלאומי: בעיית העולם העיקרית".

המאמר פורסם לראשונה בשנות ה-20 על ידי פורד ותורגם לגרמנית - טקסט שהיה שגור בפי המפלגה הנאצית. "אין שום דבר שהיהודי הבינלאומי חושש ממנו כל כך כמו האמת, או כל רמז לאמת על עצמו או על תוכניותיו", נכתב בפוסט.

החברה ערכה השוואה בין ישראל לגרמניה הנאצית. באחת הפעמים היא פרסמה מגן דוד שזור בצלב קרס ומתחת המשפט: "האירוניה בלהיות מה ששנאת פעם". בפוסט אחר נכתב: "לכל הכלבים הציונים המזוהמים שמתעצבנים מדגל, לכו, חיות מטונפות. אני מקווה שמה שקורה לפלסטינים יקרה לכם ולמשפחות שלכם".

בנוסף, החברה פרסמה מספר פוסטים בגנות ילדים חרדים וגם נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. באחד מהם פורסמה תמונה של אדם מסתכל לתוך מיקרוסקופ ובתוכו בעל מגן דוד מוטבע, עם הכיתוב "הסרטן הגרוע ביותר שראיתי".

תגיות:בריטניהאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה