לאישה

לא תאמינו כמה קל להתמודד עם הררי כביסות: 18 טיפים מפתיעים שאתם חייבים לנסות

בואו לגלות את הטריקים הסודיים והמעשיים שכל אחד חייב לדעת כדי להפוך את הכביסה למשימה קלה, מהירה ומהנה יותר. מצאו דרכים חדשות לחסוך זמן ומאמץ

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

התמודדות עם ערימת בגדים הזקוקים לכיבוס היא אחת המטלות הביתיות הכי מתישות ובלתי נגמרות. פעמים רבות, אנו מוצאים את עצמנו מתחבטים כיצד לגשת למשימה ולהפוך אותה לפשוטה ויעילה יותר. לפניכם טיפים מפתיעים, מקוריים ומעשיים שיעזרו לכם להתמודד עם הררי הכביסות בצורה קלה ומהירה יותר.

1. הפרדת כביסה מראש
הכינו סלסלות כביסה שונות לכל סוג של בגדים: בגדים לבנים, צבעוניים, עדינים וכביסה כהה. כך תחסכו זמן יקר במיון הבגדים ותוכלו להתחיל בכביסה מיד כשהסל מתמלא.

2. קביעת יום כביסה
קבעו יום אחד בשבוע שבו אתם מתמקדים בכביסה בלבד. זה יכול להיות יום חופשי שבו תוכלו לטפל בכל הכביסה בבת אחת, וכך להימנע מהצטברות בגדים במהלך השבוע.

3. שימוש בשקיות כביסה
שקיות כביסה מיוחדות לעדינים או גרביים יכולות לחסוך לכם את החיפוש המייגע אחר פריטים קטנים שנעלמים במכונת הכביסה. כך תבטיחו שכל פריט יישאר במקומו ולא יפגע.

4. ניקוי כתמים מיידי
טפלו בכתמים מיד כשאתם מבחינים בהם. השתמשו בחומרי ניקוי כתמים או בתרופות סבתא כמו חומץ ולימון כדי להוציא כתמים קשים לפני שהם מתקבעים בבד.

5. חיסכון בזמן ייבוש
אם אתם משתמשים במייבש כביסה, הוסיפו מגבת יבשה למייבש יחד עם הבגדים. המגבת תספוג חלק מהלחות ותאיץ את תהליך הייבוש.

6. קיפול כביסה כחלק מהשגרה
הקדישו מספר דקות ביום לקיפול הכביסה המוכנה. כך תמנעו מערימת כביסה יבשה להתגבש ותוכלו ליהנות מבגדים מקופלים ומסודרים בארון.

7. תכנון מראש
תכננו את הכביסה לפי סדר החשיבות. כביסת הבגדים היומיומיים קודם ולאחר מכן הבגדים המיוחדים או העונתיים. כך תבטיחו שתמיד יהיו לכם בגדים נקיים לכל צורך.

8. עזרה חיצונית
אל תחששו לבקש עזרה מבני הבית. חלקו את משימות הכביסה בין בני המשפחה וכך תוכלו להקל על העומס ולחסוך זמן יקר.

9. מניעת הריח הלא נעים
השאירו את דלת מכונת הכביסה פתוחה לאחר השימוש כדי לאוורר ולמנוע הצטברות ריחות לא נעימים. כך תשמרו על המכונה נקייה ותחסכו את הצורך בניקוי תכוף.

10. יצירת אווירה נעימה
השמיעו מוזיקה שאתם אוהבים או צפו בסדרה אהובה בזמן שאתם מקפלים את הכביסה. כך תהפכו את המשימה למהנה יותר ופחות מעיקה.

11. קיפול בשיטת קונמארי
שיטת הקיפול של מארי קונדו מציעה לקפל בגדים בצורה אנכית ולא אופקית. כך תוכלו לראות את כל הבגדים במגירה או בארון בבת אחת ולמצוא בקלות את מה שאתם מחפשים.

12. שימוש בקופסאות אחסון
השתמשו בקופסאות אחסון או מחיצות בתוך המגירות כדי להפריד בין סוגי בגדים שונים, כמו גרביים, תחתונים, וחולצות. זה יקל על הסדר והארגון.

13. תליית בגדים לפי צבע
תלו את הבגדים לפי צבעים בארון. זה לא רק ייראה מסודר ויפה, אלא גם יקל עליכם למצוא את מה שאתם מחפשים במהירות.

14. קיפול מידי
קפלו והחזירו בגדים לארון מיד לאחר שהייבוש הסתיים. זה ימנע מהם להתקמט ויחסוך לכם זמן של טיפול נוסף.

15. הגדרת זמנים לקיפול
הגדירו זמן קבוע ביום לקיפול ומיון בגדים, למשל לפני השינה או אחרי ארוחת הערב. כך תהפוך המטלה לחלק משגרת היומיום ולא תצטבר.

16. מיון תוך כדי פריקה
כשאתם פורקים את הכביסה מהמייבש או מהחבל, מיינו את הבגדים מיד לפי מי שייך מה. זה יקל על ההכנסה לארונות ויסייע לכם להימנע מערימות של בגדים שממתינים לקיפול.

17. מניעת קמטים
השתמשו בקולבים רב תכליתיים שמאפשרים תלייה של מספר בגדים יחד. זה ימנע קמטים ויחסוך מקום בארון.

18. קיפול כמטלה משפחתית
הפכו את קיפול הבגדים לפעילות משפחתית. חלקו את המשימה בין בני המשפחה ותוכלו לסיים אותה מהר יותר וגם ליהנות מזמן איכות יחד.

הרב זמיר כהן - לכל אמא יש תפקיד חשוב:

התמודדות עם הר של בגדים הזקוקים לכביסה, לקיפול ולמיון לארונות יכולה להפוך למשימה קלה ונעימה אם מאמצים גישה חיובית ומשתמשים בטיפים היעילים הללו. שמירה על סדר, תכנון מראש ושימוש בכלים נכונים יכולים לחסוך לכם זמן ומאמץ ולהפוך את הכביסה לחלק מסודר ונעים בשגרת היום שלכם. עם קצת תכנון ומעט יצירתיות, תוכלו להחזיר את השליטה על הכביסה ולהנות מבגדים נקיים ורעננים בכל עת.
תגיות:בגדיםכביסהנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה