ונשמרתם

משרד הבריאות מזהיר: זו הסיבה שאתם חייבים להתקלח לפני הבריכה

מדוע ממליץ משרד הבריאות לכל מי שנכנס לבריכה ציבורית - לעשות מקלחת של דקה, לפני?

אא

במסגרת סיישן שאלות ותשובות על שחייה בבריכות ציבוריות, משרד הבריאות מפרסם באתר שלו הוראה ברורה כי יש לבצע מקלחת של דקה אחת, לפני הכניסה לבריכה. 

מה ההיגיון שעומד מאחורי ההוראה הזו? 

"מקלחת של דקה אחת מסירה את הלכלוך מהגוף ושומרת על איכות המים בבריכה", נכתב. 

למעשה, להתקלח לפני הכניסה לבריכה חשוב מסיבות בריאותיות ותברואתיות. הנה כמה סיבות מדוע זה חשוב וכיצד זה יכול לסייע במזעור כמות החיידקים במים:

1. הפחתת זיהומים והעברת מחלות

כשאנחנו מתקלחים, אנו מסירים זיעה, תאי עור מתים, שמנים טבעיים, שאריות סבון ובושם, ומזהמים אחרים שעלולים לשאת חיידקים ווירוסים. על ידי שטיפת הגוף לפני הכניסה לבריכה, אנו מצמצמים את הסיכון להעברת זיהומים ומחלות לזולת.

2. שמירה על איכות המים

בריכות שחייה מטופלות בכימיקלים כמו כלור כדי לשמור על מים נקיים ובטוחים לשימוש. כאשר אנשים נכנסים לבריכה ללא מקלחת, הם מכניסים מזהמים נוספים שיכולים להגביר את עומס החיידקים במים. זה יכול לגרום לירידה באיכות המים ולהגדיל את הצורך בהוספת כימיקלים נוספים לשמירה על ניקיון הבריכה.

3. הפחתת כימיקלים בבריכה

כשהמים בבריכה נקיים יותר בזכות כך שאנשים מתקלחים לפני הכניסה, יש צורך בפחות כימיקלים כמו כלור. פחות כימיקלים בבריכה מפחיתים את הסיכון לגירויים בעור ובעיניים ומעניקים חוויית שחייה נעימה יותר.

4. שמירה על תשתיות הבריכה

מים נקיים יותר פירושם גם פחות מזהמים שעשויים להצטבר במסננים ובמערכות הסינון של הבריכה. תחזוקה נמוכה יותר של מערכות אלו משפרת את אורך החיים של התשתיות וחוסכת בעלויות תחזוקה.

5. שמירה על בריאות הציבור
שמירה על נהלי תברואה כמו התקלחות לפני הכניסה לבריכה היא חלק מהותי במניעת התפרצויות של מחלות הקשורות למים, כמו דלקות עיניים, אוזניים, עור, ושלשולים. 

לסיכום, מקלחת קצרה לפני הכניסה לבריכה היא פרקטיקה חשובה שמסייעת בשמירה על הבריאות האישית והציבורית, איכות המים, ותחזוקת הבריכה.

תגיות:בריכהמקלחתמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה