חדשות בארץ

לחימה בארבע גזרות: צה"ל עיבה את מערך ההגנה האווירית

במערכת הביטחון מתייחסים ברצינות לאיום החות'ים לתקוף מטרות נוספות בישראל. בעזה ובלבנון נהרסו תשתיות טרור וחוסלו מחבלים. חשש שמיליציות פרו איראניות ישגרו משטחי עיראק וסוריה

לחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)לחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל אישר היום (ראשון) כי לאחר התקיפה בתימן הוחלט לעבות את מערך ההגנה האווירי. גורמי הביטחון מתייחסים ברצינות רבה לאיום החות'ים לתקוף מטרות נוספות ברחבי ישראל. עם זאת, צה"ל הדגיש היום כי אין כל שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

התקיפה בתימן, שאושרה אתמול ידי שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, היא עליית מדרגה מבחינת ישראל. עד היום צה"ל נמנע מלתקוף בתימן למרות עשרות שיגורים ששוגרו משם לעבר שטח ישראל.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי ציין אמש כי "הלחימה לא תמה ונילחם היכן שנידרש. קראנו למבצע 'יד ארוכה' כי ישראל תדע לפעול רחוק ולפגוע במי שמאיים עליה".

יש לציין כי בחודשים האחרונים משוגרים לעבר ישראל כטב"מים גם ממזרח, בעיקר מעיראק. ההערכה במערכת הביטחון היא כי בעקבות התקיפה בתימן, המיליציות הפרו איראניות בעיראק ובגבול סוריה-עיראק יגבירו את קצב שיגור כלי הטיס העוינים. כזכור, בשישי לפנות בוקר, עת התפוצצות הכטב"ם בתל אביב, ששוגר מתימן, יורט כלי נוסף במזרח הארץ, ששוגר מעיראק.

תקיפות ברצועה ובלבנון

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי איתרו תשתיות טרור ברפיח, בהם פצמ"רים מוכנים לשיגור. המתקן אותר על ידי אחד מרחפני הכוח, שבנוסף זיהה חוליית מחבלים חמושה שנעה לעברם. הכוחות הגיבו במהירות וחיסלו את החולייה. הפצמ"רים הושמדו.

במקביל, כוחות צוות הקרב של חטיבת 401 איתרו והשמידו פירים ותשתיות תת קרקעיות שאותרו במרחב תל אל סולטאן. כזכור, במהלך פעילות נוספת של הכוחות נפצע אתמול באורח קשה לוחם שריון מהחטיבה, המשתייך לגדוד 52.

דובר צה"ל עדכן כי במרכז רצועת עזה לוחמי צוות הקרב של חטיבת אלכסנדרוני פשטו על מספר מבנים צבאיים, שם אותרו אמצעי לחימה שונים.

(צילום: דובר צה"ל)

בצפון, צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב של חיל האוויר שני מחסני אמל"ח בדרום לבנון, בהן רקטות ואמצעים נוספים. התקיפה בוצעה באזור שבין העיירות עדלון ואל-חראיב, כ-30 קילומטרים מהגבול בין ישראל ללבנון. התקשורת הלבנונית דיווחה על מספר נפגעים.

בנוסף, כוחות חטיבת האש של אוגדה 91 זיהו היום חוליית מחבלי חיזבאללה פועלת במרחב חולא שבדרום לבנון. זמן קצר לאחר הזיהוי, כלי טיס של חיל האוויר תקף את המחבלים.

 

תגיות:עזהלבנוןמלחמת חרבות ברזלחות'ים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה