חדשות בארץ

חברי ליכוד מאיימים: אישור המתווה הנוכחי מול חמאס - קו אדום

ראש הממשלה בנימין נתניהו הקפיא את יציאת המשלחת לקטאר, לשיחות על שחרור חטופים, עד לשובו מארה"ב. שמונה חברי ליכוד קראו לנתניהו לדרוש את שחרור כל החטופים בפעימה אחת

מיצג החטופים באתר ברעים (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)מיצג החטופים באתר ברעים (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה (ראשון) את ראש המוסד דדי ברנע שלא לצאת השבוע לפגישות שתוכננו בקטאר, כדי לדון במתווה לשחרור חטופים. זאת, עד לחזרתו מהביקור בארה"ב, שיחל מחר. נתניהו מבקש לדון תחילה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על המשך השיחות, במיוחד בכל הקשור לאפשרות לסגת מציר פילדלפי, כדרישת חמאס ומצרים.

בינתיים, שמונה חברי כנסת מסיעת הליכוד שלחו מכתב לראש הממשלה ודרשו שלא לחתום על עסקה לשחרור חטופים, על בסיס המתווה שהציע הנשיא ביידן. בכך הם מצטרפים לחברי סיעות הציונות הדתית ועוצמה יהודית.

בחדשות 12 דווח כי שמונת חברי הכנסת, המהווים רבע מחברי סיעת הליכוד, הם: עמית הלוי, חנוך מיליבצקי, דן אילוז, משה סעדה, אריק קלנר, שלום דנינו, טלי גוטליב וניסים ואטורי. השמונה הדגישו את החשיבות בהשבת החטופים, אך דרשו כי ישראל תציב תנאי לעסקה: שחרור כל החטופים בפעימה אחת.

במכתב לראש הממשלה כתבו חברי הכנסת: "מתנגדים למתווה שחרור של חטופים בפעימות, אלא שחרור של כל החטופים בפעימה אחת. כל הסכם שאין בו החזרה של כל החטופים, בלי חלוקה לפעימות, גוזר על שאר החטופים החיים גזר דין מוות. לכן, בכל מקרה אין לקבל בשום אופן, הסכם שאין בו החזרה מלאה של כל החטופים".

החותמים על המכתב הוסיפו כי "הסכם שיכלול נסיגה של כוחותינו מצירי השליטה ברצועת עזה, הינו למעשה תבוסה מוחלטת במערכה. כיון שהוא יביא בהכרח לשיקום היכולות הצבאיות והשלטוניות של האויב וחזרתו לעמדות התקפה על תושבי העוטף ועל כל רחבי המדינה. הסכם שכולל שינוי כלשהוא בשליטה הישראלית המלאה והמוחלטת של חיילי צה״ל במעבר רפיח ובציר פילדלפי - מכרם שלום ועד הים - יוביל בהכרח לטבח הבא".

חברי הכנסת סיימו את המכתב באיום: "עקרונות אלו מהווים מבחינתנו גבולות גזרה וקווים אדומים ברורים של הקואליציה שלנו. היא נבחרה כדי לשמור על זהותה וביטחונה של ישראל ולכן לא נוכל לחצות אותם".

תגיות:הליכודעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה