חם ברשת

גיא זוארץ על מצוות כיבוד אב: "לא יכולתי לומר לו משהו אחר"

קצת יותר משנה אחרי שאביו ניסים ז"ל הלך לעולמו, המנחה והשחקן מספר לעוקביו: "הוא ישב מאחורי ההגה, התחיל לנהוג, והיה פשוט מאושר כמו ילד בלונה פארק. לא נשמתי מהלחץ, כי ראיתי שמשהו שם לא מאה. אמרתי לו: 'אתה נוהג פגז'"

אא

ניסים זוארץ ז"ל, אביו של השחקן ומגיש הטלוויזיה גיא זוארץ, הלך לעולמו לפני קצת יותר משנה. זוארץ פרסם פוסט מרגש, בו סיפר כי פנה לאביו מספר פעמים וביקש שיפסיק לנהוג. הפוסט הפך לויראלי וריגש אלפי אנשים, שטענו כי למרות שבחר לא לומר לאביו את שראה, מדובר במצווה חשובה – כיבוד אב.

"אחרי הטיפולים שאבא שלי עבר, ההתאוששות הייתה קשה", כתב זוארץ, לצד תמונה משותפת עם אביו. "יום אחרי שהוא פקח עיניים במחלקה, הוא שאל אותי 'איפה המפתחות של האוטו?'. אמרתי לו 'אבא, הם אצלי, אני אסיע אותך הביתה'. הוא אמר 'לא, לא, לא. אני אנהג'. הוא בקושי הצליח ללכת, אבל הוא רצה לנהוג. הסעתי אותו הביתה ויצאנו לתקופה של החלמה בבית, לאט-לאט. לא עבר יום שהוא לא התקשר אליי ואמר לי 'גיאצ'ולה שלי, אני רוצה לנהוג, אני ממש בסדר'. ידעתי שהוא עדיין לא בסדר ושהוא צריך עוד זמן להתאושש, ולנהוג זה לא בא בחשבון".

בהמשך כתב זוארץ הכואב: "לא היה פשוט עבורי להיות האיש הרע ולהגיד לו שאי אפשר, אבל הבנתי שאין מצב שזה יקרה עדיין. אחרי כמה חודשים הוא התקשר אליי באיזה ערב, ממש על הקצה, ואמר לי 'אני נוהג כל החיים שלי, אני מרגיש מצוין. תן לי לנהוג, אני ממש מבקש ממך. אני מרגיש מצוין'. אבא ידע שאני הכי שומר עליו, ולשמחתי הוא הקשיב לי וסמך עליי. כששמעתי אותו בטלפון הבנתי שדי, למען הנפש שלו, תחושת המסוגלות שלו והכבוד העצמי שלו – זה חייב לקרות".

למחרת, זוארץ תיאם עם אביו מעין "נסיעת מבחן". "הוא חיכה אחרי מקלחת עם בושם ריחני וחיוך מרוח, ואמר לי 'יאללה, לרכב'. הוא ישב מאחורי ההגה, התחיל לנהוג, והיה פשוט מאושר כמו ילד בלונה פארק", המשיך המנחה הוותיק. "היה חשוב לו להראות לי שהוא בשליטה, אבל אני לא נשמתי מהלחץ, כי ראיתי שמשהו שם לא מאה, משהו לא חד. שנה מהחיים ירדה לי בנסיעה הזו. כשהגענו, הוא שאל אותי 'נו, איך הייתי?'".

זוארץ הסביר כי הסתכל עליו ואמר לו "אבא, אתה נוהג פגז. ואז הוא שאל בחיוך 'עברתי את הטסט?'. עניתי 'ברור אבאל'ה שלי, ברור'. לא יכולתי להגיד לו משהו אחר". את הפוסט חתם במילה "מתגעגע".

תגיות:גיא זוארץחם ברשתכיבוד אב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה